Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Američané si legálně stáhli více písní, než si koupili singlů v obchodech

Redakce MAM5. 11. 2003

Legální stahování hudby se stalo ve Spojených státech velmi populárním. Hudební fanoušci si od konce června pořídili na internetu téměř dvakrát více písní, než koupili v obchodech singlů, píše server BBC News.
Američané si na internetu zakoupili více než 7,7 miliónu hitů, zatímco z obchodů zmizely jen čtyři milióny singlových nahrávek. Podle odborníků je to důkaz toho, že legální hudební servery nejenže mohou mít úspěch, ale že pomohou hudebnímu průmyslu vzpamatovat se z klesajících tržeb.
Na druhou stranu upozorňují, že srovnávat prodeje jednotlivých písní na internetu a v obchodech je velmi obtížné a zavádějící, uvedl server Ananova. Na klasických CD totiž vychází stále méně singlů. Nahrávací společnosti totiž snížily jejich počet právě kvůli klesajícím tržbám.
“Navíc si většinu písní mohou fanoušci najít na hudebních serverech. Pokud vím, tak nyní je možné stáhnout přes půl miliónu různých hitů, kdy za jeden zaplatí zákazník necelý dolar,” řekl Phil Quartararo ze společnosti EMI.
Velká hudební vydavatelství navíc podle agentury Reuters podporují legální hudební servery jako iTunes nebo nedávno obnovený Napster poskytováním práv k nejnovějším písním. Bojují tak proti nelegálnímu stahování hitů ze serverů jako je Kazaa nebo Morpheus, které podle nich jsou hlavním důvodem upadajících tržeb hudebního průmyslu.

Hospodářské noviny, 5.11.2003, autor: (aju)

×

Spory v distribuci tisku pokračují

Starší článek

Děj třetího Matrixu omezil zapojení sponzorů

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pxhere

Zájem o hry na vzestupu. Jak jej využít?

Tuzemská herní vývojářská studia mají za sebou rekordní rok. Za pandemie lidé hledající zábavu hrají více, jaké příležitosti to inzerentům i tvůrcům nabízí?
11. 4. 202111. 4. 2021
Média

Měření sledovanosti se musí změnit, shodují se manažeři. Domluví se? Jak?

Jak si čtenáři tištěného MAM č. 14 mohli přečíst už v úterý 6. dubna, většina oslovených televizních manažerek a manažerů očekává změny na poli…
10. 4. 202110. 4. 2021
Marketing

V marketingu se více soustředíme na značku

Nové kampani Staropramenu přezdívají v pivovarech Hrdinové. „Reprezentovat je pro nás nejvíc,“ shrnuje její koncept David Šeberle.
10. 4. 202111. 4. 2021
Marketing

Bez jasné online strategie se necháváte smýkat chaosem

Význam online aktivit pro firmy dramaticky roste a zapojení do internetového světa může být otázkou přežití. Bohužel s překotným růstem bývají spojené i…
10. 4. 20218. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Dita Stejskalová vede též marketing pro VMLY&R
Externí komunikaci operátora T-Mobile vede Zuzana Svobodová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více