Američané si legálně stáhli více písní, než si koupili singlů v obchodech

5. 11. 2003 08:11

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Legální stahování hudby se stalo ve Spojených státech velmi populárním. Hudební fanoušci si od konce června pořídili na internetu téměř dvakrát více písní, než koupili v obchodech singlů, píše server BBC News.
Američané si na internetu zakoupili více než 7,7 miliónu hitů, zatímco z obchodů zmizely jen čtyři milióny singlových nahrávek. Podle odborníků je to důkaz toho, že legální hudební servery nejenže mohou mít úspěch, ale že pomohou hudebnímu průmyslu vzpamatovat se z klesajících tržeb.
Na druhou stranu upozorňují, že srovnávat prodeje jednotlivých písní na internetu a v obchodech je velmi obtížné a zavádějící, uvedl server Ananova. Na klasických CD totiž vychází stále méně singlů. Nahrávací společnosti totiž snížily jejich počet právě kvůli klesajícím tržbám.
„Navíc si většinu písní mohou fanoušci najít na hudebních serverech. Pokud vím, tak nyní je možné stáhnout přes půl miliónu různých hitů, kdy za jeden zaplatí zákazník necelý dolar,“ řekl Phil Quartararo ze společnosti EMI.
Velká hudební vydavatelství navíc podle agentury Reuters podporují legální hudební servery jako iTunes nebo nedávno obnovený Napster poskytováním práv k nejnovějším písním. Bojují tak proti nelegálnímu stahování hitů ze serverů jako je Kazaa nebo Morpheus, které podle nich jsou hlavním důvodem upadajících tržeb hudebního průmyslu.

Hospodářské noviny, 5.11.2003, autor: (aju)

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.