Aliaweb.cz začíná prodávat domény s českou diakritikou

26. 11. 2003 15:11

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Společnost AliaWeb začíná prodávat zájemcům domény web.cz, přičemž klienti si poprvé mohou koupit i domény s českou diakritikou, tedy například Čumáček.web.cz. Informoval o tom ředitel firmy Jan Hřebíček. „Očekáváme zájem především z řad umělců, měst a ryze českých firem,“ dodal.
Předběžná registrace potrvá ode dneška do konce února příštího roku, běžné registrování doménových jmen začne od března 2004. Zřízení domény je bezplatné, roční poplatek za běžnou doménu je s DPH 315 Kč, za českou pak 525 korun. AliaWeb předpokládá, že novou službou získá zhruba 10.000 národních registrovaných domén.
Domény bez češtiny budou podle specialisty IT AliaWebu Antonína Follera technicky stejné jako domény druhého řádu. Domény s češtinou budou mít některá omezení, takže nebudou fungovat v některých kombinacích operačních systémů a prohlížečů, nebude k nim nabízeno využívání emailu a nebude je možné používat mezinárodně, podotkl.
AliaWeb očekává letos tržby 5,1 milionu Kč, z toho z prodeje reklamy 3,7 milionu korun. Loni firma měla tržby 4,3 milionu Kč, z toho z prodeje reklamy 3,3 milionu korun. Tržby nezohledňují třetinový podíl ve společnosti Zájezdy.cz, jejíž příjmy z provizí od cestovních kanceláří loni činily 3,8 milionu a letos se odhadují na 8,5 milionu Kč.
AliaWeb.cz, a.s., provozuje jeden z nejsledovanějších finančních portálů AliaWeb finance, pronájem Multiweb.cz a podílí se na internetovém prodeji zájezdů Zájezdy.cz. Společnost vznikla v roce 2000, její základní kapitál činí 19,2 milionu Kč a hlavním akcionářem je s 57 procenty Hřebíček.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.