Alena Podlucká: Kreditní systém šetří čas

18. 11. 2003 00:11

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Když něco, tak Allegro, říká tržiště v mezinárodní kampani od DDB Warszawa

Nový mezinárodní komunikační koncept spouští online tržiště Allegro, reaguje na rostoucí poptávku po větší personalizaci.

Reklama
SDG


Co je systém Benefity a jak funguje?
Systém umožňuje zaměstnavatelům prostřednictvím pronájmu softwarové aplikace efektivně a kvalitně poskytovat zaměstnanecké výhody pro své zaměstnance. Funguje tak, že zaměstnavatel přidělí zaměstnancům bodový příděl, který se rovná určité sumě, se kterým potom zaměstnanci mohou volně nakládat podle svých přání a potřeb. V nabídce jsou benefity z oblastí financí, zdraví, kultury, sportu, vzdělávání, rekreace či stravování od prověřených dodavatelů.
Jaké z toho plynou výhody pro firmu?
Volitelnost a snadné čerpání benefitů, perfektní přehled o jejich využívání a jasné vyčíslení a kontrola nad investovanými prostředky. Rovněž efektivní správa a snadná administrace.
V čem je podle vás outsourcing systému lepší oproti in-house řešení?
Chce-li společnost střední velikosti zavést program zaměstnaneckých výhod typu „kafeterie“ vlastními silami, čeká ji opravdu velký kus práce. Začíná interní a externí analýzou, posouzením daňových aspektů, pokračuje výběrem a oslovením dodavatelů, navázáním smluvních vztahů s nimi, testováním a implementací systému.
Tento projekt ale ještě zdaleka nekončí. Je potřeba představit systém zaměstnancům, zabezpečit administrativní plynulý provoz systému a také jeho pravidelné vyhodnocování a rozvoj. To vše je samozřejmě velice časově, finančně a administrativně náročné. Zavedení programu zaměstnaneckých výhod vyžaduje vždy odborný přístup a zkušenosti, a dokonce je možné, že tato náročnost od zavedení často odrazuje. My jsme naopak připraveni všechny tyto aktivity svými silami zabezpečit, popř. s nimi pomoci, a poskytnout profesionální servis a poradenství.
Jak rozsáhlá je dodavatelská síť?
V současné době čítá více než 500 poskytovatelů.
Podle čeho dodavatele vybíráte?
Každý benefit má svoje specifika, co se týče dodavatelů a jednání s nimi. Nejdůležitějším kritériem je jednoznačně kvalita a profesionální přístup a zázemí poskytovatele. Dalšími hledisky jsou například šíře nabídky a regionální pokrytí.
Jací klienti mají zájem o váš systém?
Jsou to firmy z různých oborů, a to jak ryze české, tak se zahraničním zastoupením a nadnárodní společnosti. Systém není primárně určen pouze pro ty největší společnosti, ale i pro menší a střední podniky, které mají dokonce pouze desítky zaměstnanců.
Na trhu nejste sami. Kdo podobný systém ještě nabízí?
Je pravda, že mezera na trhu, která v této oblasti ještě nedávno byla, se postupně začíná zaplňovat. Jistě nejvýznamnější rozdíly jsou v komplexnosti nabídky benefitů, ale také ve způsobu, jak celý systém funguje.


28_Podlucka_010.jpg ()
Jak na to? Zavedení systému zaměstnaneckých výhod začíná interní a externí analýzou, posouzením daňových aspektů, výběrem dodavatelů a testováním a implementací samotného systému.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Bude i český sport bez odpadu?

Bude i český sport bez odpadu?

Ty největší sportovní kluby už podléhají povinnému nefinančnímu reportingu, za pár let se to bude týkat i těch menších. Český sport témata ESG zatím spíš míjel. To se ale začíná měnit.