Ztráta Reader’s Digest se ve čtvrtletí prohloubila
Ztráta amerického vydavatelství Reader’s Digest Association se v prvním fiskálním čtvrtletí (do konce září) prohloubila na 13 milionů dolarů z pěti milionů ve stejném loňském období. Způsobil to pokles příjmů z reklamy v klíčové publikaci Reader’s Digest a nižší tržby v zahraniční divizi, uvedla firma. Ztráta za tři měsíce do 30. září tak byla pátým čtvrtletím z posledních šesti, kdy Reader’s Digest nevytvořil zisk. V přepočtu na akcii se čtvrtletní ztráta společnosti zdvojnásobila na 14 centů. Tržby Reader’s Digest klesly na 495 milionů z 517 milionů dolarů za stejné období minulého roku.
Zisk severoamerické divize Reader’s Digest se zvýšil o 14 procent díky prodeji knih a oddělení domácí zábavy. Tržby v divizi ale klesly o čtyři procenta kvůli nižším příjmům z reklamy a kvůli horšímu prodeji magazínů na novinových stáncích. Mezinárodní divizi klesly tržby o šest procent pod vlivem slabšího hospodářského růstu v zahraničí. Firma proto dodala, že zahraniční aktivity omezí včetně snížení stavu zaměstnanců, aby ušetřila na nákladech. Ve výsledku jsou zahrnuty i výdaje osm milionů dolarů kvůli penzijnímu programu a dalším jednorázovým položkám.
Společnost také uvedla, že splní ziskový cíl pro současný fiskální rok, který končí 30. června 2004. Celoroční zisk na akcii chce Reader’s Digest zvýšit na 75 až 85 centů, minulý rok firma vytvořila zisk 60 centů na akcii. Reader’s Digest také očekává, že se v příštím fiskálním roce zvýší tržby a provozní zisk proti nynějšímu finančnímu roku, napsala agentura Reuters.
Podobné zprávy
Young Lions: Katogorii Print vyhráli David Böhm a Richard Vlček z Publicis Groupe

Česká televize je nejsledovanější od olympiády v Naganu
Epic PR vstoupila do Asociace Public Relations (APRA)
