Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Z cigaret zmizí označení “light” a přibudou drastické obrazy

Redakce MAM1. 10. 2003

Cigarety přestávají být v módě. Američané od nich přecházejí ke šňupacímu tabáku, jeho výrobci oslovují i ženy.
Počet kuřáků, podle Jiřího Mikeše, šéfa Asociace komunikačních agentur, ovlivňuje více faktorů než jen reklama. Podle jeho názoru prodej cigaret trvale klesá bez ohledu na to, co je na krabičkách uvedeno. Kouření je totiž nejen škodlivé, ale přestává být módní záležitostí.
Více než reklama by proti kouření zapůsobila dobrá osvětová kampaň a hlavně příklady. “Je důležité, aby přestali kouřit doktoři, sportovci, aby v televizi nebyly záběry s politiky žmoulajícími cigarety, aby nekouřili opinion leaders, tedy důležití lidé ovlivňující veřejné mínění,” řekl Mikeš.
Aktivisté bojující proti kouření jsou však přesvědčeni, že varovné nápisy a obrázky na krabičkách cigaret od kouření odradí. Označení “light” přitom považují za klamavé.
“Výrobci vytvářeli dojem, že tyto cigarety jsou méně nebezpečné,” uvedla pro Britské listy Deborah Arnottová, ředitelka britské organizace Action on Smoking and Health.
Podle Marca Fritsche, mluvčího firmy Philip Morris International, označení není matoucí, protože “light” či “mild” cigarety mají skutečně méně dehtu a nikotinu než běžné cigarety. Prokázaly to testy na extrahovacích strojích. Podle Arnottové nejsou strojní testy směrodatné. Kuřáci totiž “lehkých” cigaret kouří víc, anebo vdechují kouř hlouběji, aby získali tentýž efekt.
Polovina ze 47 miliónů kuřáků v USA podle týdeníku Newsweek hledá náhražky za cigarety. Mění je i za šňupací tabák, jehož spotřeba za posledních deset let vzrostla o deset procent. Šňupání způsobuje rakovinu úst a onemocnění dásní.
Dva největší producenti šňupacího tabáku, U.S. Smokeless Tobacco Co. z USA a švédský Swedish Match, nyní testují tabákový prášek s mentolovou příchutí.
Reklama jej doporučuje i ženám. Pravidelně a příležitostně v Česku kouří 29 procent populace.

Hospodářské noviny, 1.10.2003, autor: Vladimír Kaláb

×

Lidl uvažuje o otevření dalších sto obchodů

Starší článek

USA začnou trestat nechtěné reklamní telefonáty

Novější článek

Podobné zprávy

Newsletter
Foto: Maserati

VIDEO: Droga 5 a David Beckham túrují Maserati

Maserati si vybrala globálního ambasadora. Stal se jím bývalý fotbalista David Beckham. Spolupráci zahájili novým spotem.
15. 4. 202114. 4. 2021
Newsletter

Tiktok dnes mění pravidla pro personalizovanou reklamu

Uživatelé v Evropě však díky nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), budou mít možnost nastavení vrátit zpět jen k zobrazování obecných namísto…
15. 4. 202114. 4. 2021
Newsletter

Albert spustil věrnostní klub pro všechny. Novinky chystají i další

Řetězec dal v rámci udržitelnosti přednost pouze aplikaci. Investice do věrnostních systémů rostou, firmy dávají důraz na retenci zákazníků.
15. 4. 202114. 4. 2021
Newsletter

Retail Summit Action shrne obchod s potravinami po roce pandemie

V rámci letošního Retail Summitu se bude diskutovat nová realita obchodu. Ještě předtím ale pořadatelé přicházejí s menším formátem Retail Summit…
15. 4. 202114. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí
Zástupcem šéfredaktora Eura bude Štěpán Etrych

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více