Vznikne mediální gigant NBC Universal v  hodnotě 43 mld. USD

8. 10. 2003 11:10

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Francouzská mediální společnost Vivendi Universal podepsala konečnou dohodu s americkou firmou General Electric. Francouzi tak sloučí zábavní aktivity v USA s televizní sítí NBC, jejímž vlastníkem je nyní General Electric. Fúzí vznikne zábavní obr v hodnotě 43 miliard dolarů.
Nová společnost ponese název NBC Universal, přičemž NBC v ní bude vlastnit 80 procent akcií a Vivendi zbývajících 20 procent. NBC Universal se tak připojí k předním hollywoodským studiím Universal Pictures, produkční skupině Universal Television, bude k ní ale patřit i zábavní park firmy Universal.
Součástí sítě, do které bude patřit i nová NBC Universal, je také televizní síť Telemundo, která vysílá ve španělštině. Celá síť by měla mít roční tržby kolem 13 miliard dolarů, informovala dnes agentura AP.
Akcionáři Vivendi Universal Entertainment dostanou zhruba 3,8 miliardy dolarů, přičemž s ukončením transakce se počítá v první polovině příštího roku. Vivendi má v zábavní skupině 86 procent akcií a jakmile bude transakce hotova, podnik získá 3,3 miliardy dolarů.
Zdroje blízké jednání v posledních dnech upozorňovaly, že hotovostní složku smlouvy General Electric na poslední chvíli ještě zvýšil. Čísla, která oznámení o fúzi doprovázela, se ale proti původním údajů nijak nelišila. Vivendi a General Electric o chystané fúzi totiž hovořily už před měsícem.
NBC v rámci podmínek smlouvy převezme dluhy Vivendi v objemu 1,7 miliardy dolarů, tedy asi o 100 milionů více, než obě firmy v září avizovaly.
Vivendi byla původně vodárenskou společností a v médiích se začala angažovat až pod vedením předchozího ředitele Jeana-Marie Messiera. Jeho expanzivní plány se ale málem nevyplatily a podnik se ocitl na pokraji bankrotu. Nynější ředitel Jean-René Fourtou se proto snaží některé aktivity omezit.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.