Výrobci outdooru hledají zákazníky v cizině

20. 10. 2003 08:10

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Ani letošní úspěšná turistická sezóna nezastavila postupný pokles zájmu o vybavení pro pobyt v přírodě. Prodejci potvrzují, že především stany, spací pytle a batohy nešly v mnoha případech na odbyt tak jako v minulých letech.
Odborníci nevidí příčinu poklesu ani tak ve spořivosti kupujících, ale spíše v určité nasycenosti trhu. „Pokud se neobjeví nějaký převratný styl turistiky, který by vyžadoval nové druhy vybavení, nelze v budoucnu předpokládat výrazný nárůst odbytu,“ soudí analytik společnosti Stem/Mark Pavel Šimoník.
Výrobci, jako například plzeňský Hannah či brněnská Gemma, nehodnotí situaci jako výrazný pokles zájmu spotřebitelů. Přesná čísla o prodeji však odmítají uvádět. „V celkovém objemu tohoto vybavení lze hovořit spíš o určité stagnaci. V tom ale nevidíme problém, zákazníci se nyní spíš orientují na konkrétní značky,“ uvedl spolumajitel společnosti Hannah Stanislav Krpejš. Osmdesát procent produkce outdoorového vybavení tohoto významného českého výrobce pochází z certifikovaných továren v Číně. Hannah polovinu svých výrobků exportuje do více než dvaceti zemí a podíl vývozu chce ještě zvýšit. Svou téměř kompletní produkcí outdoorového vybavení pokrývá trh po celý rok, i když největší odbyt zaznamenává v oblasti zimního oblečení.
I další výrobci hledají větší odbyt na zahraničních trzích. „To nyní chtějí asi všichni. Domácí trh už opravdu nejde moc nahoru,“ míní Milan Antonovič z brněnské firmy Gemma, která zatím vyváží do šesti zemí a největší zájem je na zahraničních trzích hlavně o batohy a vodácké pytle.
„Lidé nakupují ve vlnách a na poslední chvíli,“ tvrdí výkonný ředitel Husky CZ Zdeněk Kolomazník. Dodává, že jeho společnost s letním prodejem problém neměla. „Drtivá většina našich zákazníků kupuje vybavení v létě. Nám pomohl především kempink, tedy spací pytle a stany. V porovnání s loňským rokem jsme toho prodali zhruba o 15 procent více,“ řekl Kolomazník.

Hospodářské noviny, 20.10.2003, autor: Miroslav Petr

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.