Největší mediální skupina severské oblasti SanomaWSOY, která vlastní také české vydavatelství Mona, od poloviny minulého roku přejmenované na Sanoma Magazines Praha, se ve 3. čtvrtletí letošního roku vrátila do zisku díky růstu divize časopisů a novin. Zisk bez zahrnutí mimořádných položek činil 42 milionů eur ve srovnání se ztrátou 5,1 milionu eur ve 3. čtvrtletí 2002, oznámil generální ředitel Hannu Syrjanen.
Loňskou ztrátu ovlivnily vysoké náklady spojené s akvizicí divize časopisů nizozemské VNU, v rámci které firma získala také české vydavatelství. Tržby skupiny stouply o pět procent na 583 milionů eur. SanomaWSOY má širokou škálu působnosti od televizních stanic přes řetězec kin po největší finský deník Helsingin Sanomat.
Tržby divize časopisů stouply o šest procent, ačkoliv příjmy z reklamy se snížily. Provozní zisk divize se zvýšil o 18 procent na 2,9 milionů eur. Za nárůstem stály hlavně opatření na snížení nákladů a nižší ceny papíru a tisku. Zisk novinové divize se téměř zdvojnásobil na 18 milionů eur a tržby se zvýšily o tři procenta, napsala agentura Reuters.
V České republice získala finská skupina akvizicí nizozemské VNU stoprocentní podíl ve vydavatelství Mona Praha, které přejmenovala na Sanoma Magazines Praha. To se specializuje na společenské časopisy a vydává například Květy, Vlastu, Story, Praktickou ženu, Překvapení, Ring, Puls a Beau Mode či českou verzi měsíčníku National Geografic. Vydává i publikace zaměřené na odborné a podnikatelské informace a časopisy o bydlení.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).