Vydavatelství SanomaWSOY díky prodeji časopisů a novin v zisku

31. 10. 2003 09:10

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Největší mediální skupina severské oblasti SanomaWSOY, která vlastní také české vydavatelství Mona, od poloviny minulého roku přejmenované na Sanoma Magazines Praha, se ve 3. čtvrtletí letošního roku vrátila do zisku díky růstu divize časopisů a novin. Zisk bez zahrnutí mimořádných položek činil 42 milionů eur ve srovnání se ztrátou 5,1 milionu eur ve 3. čtvrtletí 2002, oznámil generální ředitel Hannu Syrjanen.
Loňskou ztrátu ovlivnily vysoké náklady spojené s akvizicí divize časopisů nizozemské VNU, v rámci které firma získala také české vydavatelství. Tržby skupiny stouply o pět procent na 583 milionů eur. SanomaWSOY má širokou škálu působnosti od televizních stanic přes řetězec kin po největší finský deník Helsingin Sanomat.
Tržby divize časopisů stouply o šest procent, ačkoliv příjmy z reklamy se snížily. Provozní zisk divize se zvýšil o 18 procent na 2,9 milionů eur. Za nárůstem stály hlavně opatření na snížení nákladů a nižší ceny papíru a tisku. Zisk novinové divize se téměř zdvojnásobil na 18 milionů eur a tržby se zvýšily o tři procenta, napsala agentura Reuters.
V České republice získala finská skupina akvizicí nizozemské VNU stoprocentní podíl ve vydavatelství Mona Praha, které přejmenovala na Sanoma Magazines Praha. To se specializuje na společenské časopisy a vydává například Květy, Vlastu, Story, Praktickou ženu, Překvapení, Ring, Puls a Beau Mode či českou verzi měsíčníku National Geografic. Vydává i publikace zaměřené na odborné a podnikatelské informace a časopisy o bydlení.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.