Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Vydavatelství SanomaWSOY díky prodeji časopisů a novin v zisku

Redakce MAM31. 10. 2003

Největší mediální skupina severské oblasti SanomaWSOY, která vlastní také české vydavatelství Mona, od poloviny minulého roku přejmenované na Sanoma Magazines Praha, se ve 3. čtvrtletí letošního roku vrátila do zisku díky růstu divize časopisů a novin. Zisk bez zahrnutí mimořádných položek činil 42 milionů eur ve srovnání se ztrátou 5,1 milionu eur ve 3. čtvrtletí 2002, oznámil generální ředitel Hannu Syrjanen.
Loňskou ztrátu ovlivnily vysoké náklady spojené s akvizicí divize časopisů nizozemské VNU, v rámci které firma získala také české vydavatelství. Tržby skupiny stouply o pět procent na 583 milionů eur. SanomaWSOY má širokou škálu působnosti od televizních stanic přes řetězec kin po největší finský deník Helsingin Sanomat.
Tržby divize časopisů stouply o šest procent, ačkoliv příjmy z reklamy se snížily. Provozní zisk divize se zvýšil o 18 procent na 2,9 milionů eur. Za nárůstem stály hlavně opatření na snížení nákladů a nižší ceny papíru a tisku. Zisk novinové divize se téměř zdvojnásobil na 18 milionů eur a tržby se zvýšily o tři procenta, napsala agentura Reuters.
V České republice získala finská skupina akvizicí nizozemské VNU stoprocentní podíl ve vydavatelství Mona Praha, které přejmenovala na Sanoma Magazines Praha. To se specializuje na společenské časopisy a vydává například Květy, Vlastu, Story, Praktickou ženu, Překvapení, Ring, Puls a Beau Mode či českou verzi měsíčníku National Geografic. Vydává i publikace zaměřené na odborné a podnikatelské informace a časopisy o bydlení.

×

Ztráta Reader’s Digest se ve čtvrtletí prohloubila

Starší článek

Škodě Auto klesl zisk

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Prazdroj má v kampani Robbieho Williamse. Originál prý nic nepřebije, říkají pivovary

Hvězdou nového globálního spotu Plzeňského Prazdroje je vedle orosené sklenice piva britský zpěvák Robbie Williams. „Oba jsou ikonické originály a…
18. 4. 202118. 4. 2021
Lidé

DDB Prague posiluje kreativu a digitál

Lluis Rotger je nový expriential creative lead, Christophe Wechsler senior art director, Jiří Kirchner senior copywrighter a Ivan Krajčovič digitální stratég.
17. 4. 202117. 4. 2021
Marketing

Kultura si strategii maže na chleba

Nejde jen o oblékání, firemní kultura musí především pomáhat k vyšší výkonnosti byznysu, říká Pavel Kuhn ze společnosti Kogi Con.
17. 4. 202116. 4. 2021
Marketing

Mattoni poprvé uvádí plošně na trh plechovky

Minerální voda Mattoni představila novou řadu ochucené minerální vody Mattoni v plechovkách. Značka se tím stává první českou minerální vodou v plechovce,…
16. 4. 202116. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě
Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více