Ullrichova hodnota na reklamním trhu je vysoká

14. 10. 2003 09:10

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Když něco, tak Allegro, říká tržiště v mezinárodní kampani od DDB Warszawa

Nový mezinárodní komunikační koncept spouští online tržiště Allegro, reaguje na rostoucí poptávku po větší personalizaci.

Reklama
SDG

Bitvu o německého cyklistu Jana Ullricha vyhrál tým T-Mobile. Ten, který devětadvacetiletého cyklistu a vítěze Tour de France z roku 1997 hodil před rokem přes palubu, s ním uzavřel tříletý kontrakt s příjmem zhruba osm miliónů eur.
Ullrich prožil kritické období své kariéry – havaroval v autě pod vlivem alkoholu, absolvoval dvě operace zraněného kolena, měl pozitivní dopinkový nález na amfetamin, po němž následoval půlroční distanc. Finálním rozuzlením osobní krize byl odchod ze stáje Telekom, dnes T-Mobile. Jenže Ullrich se letos vrátil na silnici ve vynikající formě a v barvách průměrného týmu Bianchi byl jediným vážným konkurentem Američana Lance Armstronga v souboji o prvenství na Tour de France.
Rázem se stal zajímavým zbožím i pro tým T-Mobile. Dokonce natolik zajímavým, že stranou musela jít osobní nevraživost šéfa stáje T-Mobile Waltera Godefroota a Ullrichova poradce Rudyho Pevenageho, dvou bývalých spolupracovníků, kteří byli u triumfů Bjärne Riise (1996) a Ullricha (1997) v Tour de France, ale poté se jejich cesty ve zlém rozešly. „S Pevenagem už nikdy nebudu spolupracovat,“ prohlásil před časem Godefroot, ale nakonec musel ustoupit. V jaké roli ale bude Pevenage působit v týmu T-Mobile, zůstává zatím nejasné.
Ullrich je totiž v Německu velice uznávanou osobností a žádaným reklamním objektem. „Ullrichovou předností je hodnověrnost. Skandály z minulosti mu spíš pomohly, než uškodily,“ konstatoval Olaf Oldigs z reklamní společnosti Springer and Jacoby. Reklamní hodnota týmu Telekom s Ullrichem byla vyčíslena na 200 miliónů eur, bez něho ale výrazně klesla. To byl také jeden z důvodů, proč tým tolik stál o to získat devětadvacetiletého cyklistu zpět do svých služeb.
Stáj T-Mobile hodlá v příští sezóně útočit nejen na vítězství v Tour de France. Samotný Ullrich kromě už zmíněného vítězství byl pětkrát druhý, ale v příštím roce ho navíc čeká v Aténách obhajoba zlaté olympijské medaile ze silničního závodu v Sydney. „Na Tour jsem byl příliš často druhý. Úspěch na ní a obhajoba olympijského zlata jsou mými největšími cíly pro příští sezónu. Ale k tomu potřebuji kvalitní tým. A ten máme k dispozici. Máme nejsilnější tým na světě,“ prohlásil Ullrich.
Právě jezdecká kvalita týmu a finanční zázemí s rozpočtem zhruba čtrnáct miliónů eur přebily nabídky ostatních cyklistických stájí. A nebylo jich málo. Jeho bývalá stáj Bianchi nabízela Ullrichovi tříletý kontrakt s roční gáží dva milióny eur. Nicméně bez záruky, protože tým se potýkal s velkými finančními problémy. Ve hře byl i italský tým Saeco s nabídkou čistého ročního příjmu 900 tisíc eur a španělské stáje Ibanesto a Once.

Hospodářské noviny, 14.10.2003, autor: Alois Žatkuliak

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Bude i český sport bez odpadu?

Bude i český sport bez odpadu?

Ty největší sportovní kluby už podléhají povinnému nefinančnímu reportingu, za pár let se to bude týkat i těch menších. Český sport témata ESG zatím spíš míjel. To se ale začíná měnit.