Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Studie: Reklamní strategie výrobců aut není účinná

Redakce MAM20. 10. 2003

Televizní reklama nemá na rozhodování zákazníků o koupi nového vozu příliš velký vliv. Zjistil to průzkum společnosti Cap Gemini Ernst&Young provedený v období od dubna do října v sedmi vyspělých zemích světa.
Toto zjištění je pro výrobce i prodejce automobilů důležité, protože většinu svých reklamních aktivit směřují do televize, shrnuje zpráva Cap Gemini.
Studie se zúčastnilo 3500 zákazníků z Kanady, USA, Velké Británie, Francie, Německa, Švédska a Itálie a spolu s nimi 300 dealerů celkem 50 evropských, amerických a asijských automobilových značek.
Televizní reklama, kterou výrobci i dealeři považují za nejúčinnější složku svých reklamních investic, ovlivnila rozhodnutí o koupi nového vozu jen u 18 procent zákazníků. O efektivitě TV reklamy bylo přitom přesvědčeno 76 procent dealerů a 57 procent výrobců. A například v USA do ní podle měření společnosti TNS Media Intelligence/CMR investovali loni celkem 18,4 miliardy dolarů. “Výrobci i dealeři by měli přehodnotit své dosavadní marketinkové postupy,” uvádí ve zprávě viceprezident Cap Gemini Mike Wujciak. Jako účinnější se jeví přímá reklama. Téměř polovina (48 procent dotazovaných) uvedla, že jejich rozhodnutí by ovlivnily spíše letáky.
Autoři studie také doporučují, aby výrobci věnovali větší pozornost informacím na internetu. Průzkum zjistil, že dvě třetiny zákazníků hledají na internetu detailní informace o cenách. Podrobnou cenovou nabídku zveřejnilo přitom jen 41 procent výrobců.
Někteří reklamní odborníci se závěry zprávy nesouhlasí. Týdeník Ad Age citoval vyjádření Mikea Palmgrena z agentury Optimedia, který spravuje investice firmy BMW v USA. “BMW považuje TV reklamu za klíčový zdroj informací,” řekl Palmgren. “Pokud zákazník není informován o produktu, jak má vědět, že ho má hledat na webu?”

Hospodářské noviny, 20.10.2003, autor: (sab)

×

Od A do Z sales promotion firem

Starší článek

Výrobci outdooru hledají zákazníky v cizině

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé
Foto: DDB Prague

DDB Prague posiluje kreativu a digitál

Lluis Rotger je nový expriential creative lead, Christophe Wechsler senior art director, Jiří Kirchner senior copywrighter a Ivan Krajčovič digitální stratég.
17. 4. 202117. 4. 2021
Marketing

Kultura si strategii maže na chleba

Nejde jen o oblékání, firemní kultura musí především pomáhat k vyšší výkonnosti byznysu, říká Pavel Kuhn ze společnosti Kogi Con.
17. 4. 202116. 4. 2021
Marketing

Mattoni poprvé uvádí plošně na trh plechovky

Minerální voda Mattoni představila novou řadu ochucené minerální vody Mattoni v plechovkách. Značka se tím stává první českou minerální vodou v plechovce,…
16. 4. 202116. 4. 2021
Média

Přímý přenos pohřbu prince Philipa poběží na Nově, CNN Prima News i v ČT24

V sobotu 17. dubna se uskuteční pohřeb Jeho královské Výsosti Prince Philipa, vévody z Edinburghu. Televize Nova tak od 15:20 zařazuje do vysílání přímý…
16. 4. 202116. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě
Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více