Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Studie: Na maloobchodním trhu je dost prostoru

Redakce MAM22. 10. 2003

Ve střední a východní Evropě stále existuje velký prostor pro růst trhu se spotřebním zbožím. Podmínkou jsou však dlouhodobé investice. Na českém trhu se mohou firmy rozvíjet zejména, pokud rozšíří aktivity do malých a středních měst, zvýší kvalitu nabídky a služeb a posílí věrnost zákazníků prostřednictvím vlastních značkových produktů.
Tvrdí to společnost PricewaterhouseCoopers (PwC) ve své nové studii.
Expanze maloobchodních řetězců na českém trhu podle PwC výrazně změnila chování spotřebitelů. Ti dnes při nákupu potravin a spotřebního zboží dávají přednost velkým obchodním centrům, což podle PwC snižuje zisky menších prodejců. „Češi jsou v tomto směru do značné míry podobní západoevropským spotřebitelům,“ míní Thomas Linder z PwC. Českou republiku přitom považují zahraniční investoři za jednu z nejatraktivnějších ekonomik mezi postsocialistickými zeměmi.
Postupné nasycení trhu však dosavadní expanzi maloobchodních potravinářských řetězců a růst jejich tržeb zpomalilo. Jen omezený prostor existuje také pro další růst na trhu rychloobrátkového spotřebního zboží. Tyto společnosti se proto podle PwC spíše zaměří na zvyšování tržeb na čtvereční metr.
Mezi klíčové předpoklady pro úspěch firem na trzích spotřebního zboží patří podrobný průzkum místních trhů, kvalitní školení místních zaměstnanců a vedoucích pracovníků a řízení dodavatelských vztahů, uvádí analýza PwC.

Zavřít reklamu

Rádio Sázava mlčí, RRTV mu odebrala licenci

Starší článek

Do slovenského rádia Twist vstoupí americká skupina iEurope

Novější článek

Podobné zprávy

Sport
Foto: Eos

Nebuď bafuňář. Nová kampaň cílí na transparentnost ve sportu

Eos media spouští svou první brandovou kampaň v historii. Zaměřuje se na neefektivní „bafuňářství“ v českém sportu.
18. 5. 202218. 5. 2022
Marketing

Gabčík, Kubiš a další parašutisté na sběratelské edici Heffronu

Palírna U Zeleného stromu navazuje na edice sběratelských etiket. Aktuální vzdá hold parašutistům, kteří položili život v boji za svobodu.
18. 5. 202218. 5. 2022
Marketing

Zálohované lahve musí přijít

Lidé jsou pro vratné lahve. Od nás jako výrobců očekávají, že přineseme řešení, říká šéf marketingu Mattoni 1873 Ondřej Postránský.
18. 5. 202217. 5. 2022
Marketing

V dubnu si výrazně polepšila venkovní reklama

Podle meziročního srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru, které pravidelně zveřejňuje společnost Nielsen Admosphere, se v dubnu co do objemu nejlépe…
18. 5. 202218. 5. 2022
Reklama
JSNS kampan 2022 300x250
CNC kveten 2022

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

O značku Footshop se stará Radim Stezka
Jaroslav Staněk je novým obchodním ředitelem České distribuční

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.