Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Soud omezil Adidasu ochranu značky

Redakce MAM24. 10. 2003

Svislé pruhy na sportovní bundě? To může znamenat jen dvě věci – buď, že se jedná o výrobek společnosti Adidas, nebo že ten, kdo takovou bundu vyrobil, bude mít s Adidasem velké potíže. Tři pruhy jsou totiž její chráněnou značkou.
Nyní se však výrobce sportovního oblečení z německého Herzogenaurachu bude muset vyrovnat s nemilou konkurencí. Evropský soudní dvůr v Lucemburku totiž včera svým rozhodnutím značně omezil možnosti Adidasu určovat ostatním firmám, jaké pruhy smějí používat.
Celý případ odstartoval nizozemský výrobce sportovního oblečení Fitnessworld, jehož výrobky mají našité pruhy dva. Proti tomu se s žalobou postavil Adidas. Prý hrozilo nebezpečí, že si zákazník bude produkty plést, což koncern nehodlal trpět, a odvolával se na registraci a ochranu své značky.
Podle názoru Evropského soudního dvoru ale není možné se na tuto ochranu odvolávat v případě, kdy pruhy slouží jen jako ozdoba, čemuž tak podle rozhodnutí soudu národního bylo.
Důsledkem pro Adidas je, že kdykoli se bude cítit ohrožen konkurencí, která používá podobné pruhy, bude muset nejdřív dokázat, že zákazník při pohledu na takové výrobky myslí na Adidas. “Dřív se firmy s registrovanou značkou mohly spoléhat na to, že používání takových speciálních označení je porušení ochrany. To teď soud relativizoval,” míní Richard Dissmann, odborník na ochranu značek z právnické kanceláře Linklaters Oppenhoff & Rädler.
Podle Dissmanna rozhodnutí potvrzuje trend, podle nějž se soud snaží v případech ochrany značky postupovat mnohem restriktivněji. “Soud chce omezit monopolizaci, k níž dochází prostřednictvím ochray značek a typických znaků výrobků,” říká. V roce 1995 totiž začala platit nová legislativní úprava ochrany značek, která jejich oblast značně rozšiřuje. Od té doby některé společnosti žádají o patentování barevných odstínů, různých znaků výrobků či dokonce vůní. Často je přitom úřady schvalují.
Následkem pak je, že takové znaky mají firmy na neomezenou dobu samy patentovány a rozhodují i o udělování licencí. V tom mnozí experti na hospodářskou soutěž vidí monopolizaci. Na praxi přísných rozhodnutí, udílených v poslední době, reagoval také Evropský soudní dvůr. “Dnes již je velmi obtížné dostat nějakou značku,” tvrdí právník Dissmann, “a když už ji máte, tak vám je na nic, protože ji nedokážete prosadit.”

Hospodářské noviny, 24.10.2003, autor: Joachim Hofer, Max Steinbeis. Handelsblatt

×

“Stará” Nemocnice se s diváky ČT1 rozloučila nejlepším výsledkem

Starší článek

Společnost TicketPro otevřela svou pobočku v kanadském Montrealu

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: Young Lions

Young Lions: Katogorii Print vyhráli David Böhm a Richard Vlček z Publicis Groupe

Minimalismus bojující s ironií ukazuje vítězný návrh reklamy pro Českou veganskou společnost, která horuje za vyšší podíl rostlinné stravy.
22. 4. 202122. 4. 2021
Média

Česká televize je nejsledovanější od olympiády v Naganu

Česká televize zažívá největší zájem diváků za posledních 23 let, kdy zažívala rekordy během českého vítězného hokejového tažení na olympiádě v Naganu. Od…
22. 4. 202122. 4. 2021
Marketing

Epic PR vstoupila do Asociace Public Relations (APRA)

Novým členem APRA se stala agentura Epic PR. V současné době APRA sdružuje 19 českých i zahraničních PR agentur působících na zdejším trhu.
22. 4. 202122. 4. 2021
Lidé

Marketing společnosti Epson vede Renáta Dihlová

Společnost Epson otevřela novou pozici marketing services specialist, na kterou nastoupila Renáta Dihlová. Povede z ní marketing v Česku a na Slovensku.
22. 4. 202122. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Marketing Pivovarů Staropramen pro Česko a Slovensko řídí David Zappe
Dentsu spouští produkci Content Symphony, řídí ji Radim Kameník

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více