Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Slovenská televize: dluhy klesají, sledovanost roste

Redakce MAM6. 10. 2003

Zatímco Česká televize vymýšlí způsob, jak vyrovnat rostoucí dluhy, slovenská veřejnoprávní stanice už má první kroky rázné reformy za sebou. Richard Rybníček, který se stal generálním ředitelem Slovenské televize letos v lednu, propustil tisíc pracovníků – polovinu personálu. Televize tím ušetří 23 miliónů měsíčně na mzdách a odvodech. “Skoro šedesát procent propuštěných byli lidé z administrativy,” říká Rybníček. Kromě toho nový ředitel, třináctý v řadě od roku 1989, sáhl na honoráře externích spolupracovníků, prakticky o třetinu omezil výrobu pořadů.
V televizi nenechal kámen na kameni. Z obrazovky zmizely hlasatelky, začal osobně řídit zpravodajství. Vypověděl smlouvu firmě, která byla dlouholetým exkluzívním prodejcem reklamních časů.
Za prvních šest měsíců tohoto roku měla Slovenská televize ztrátu 32 miliónů slovenských korun, je to však o 66 miliónů méně, než bylo v plánu a o 80 miliónů méně, než v prvním pololetí loňského roku. Už ve druhém letošním čtvrtletí přitom televize měla zisk 6,7 miliónu (loni za totéž období nabrala ztrátu 38 miliónů).
Ač vyrobila v prvním pololetí o třetinu programů méně, roste Slovenské televizi sledovanost. První program STV 1 měl v třicátém sedmém týdnu podíl na televizním trhu 23,6 procenta (Markíza 37,1 % a JOJ 12,6 %), loni ve stejném týdnu to bylo 17,9 procenta (Markíza 44,4 % a JOJ 7,6 %).
Tisíc propuštěných umožňuje Rybníčkovi uvažovat o tom, že prodá osmadvacetipatrovou budovu v Mlynské dolině, jejíž provoz stojí ročně 14 miliónů slovenských korun ročně. “Do půl roku ji chceme vyprázdnit úplně a budeme přemýšlet o novém a praktickém sídle,” říká Rybníček.
V létě přesvědčil poslance, aby zvýšili koncesionářské poplatky z 75 na 100 korun měsíčně. Řekl, že s vyšším poplatkem by jeho televize napřesrok byla zisková a obešla by se bez tří set miliónů státního příspěvku.
V září Národní rada schválila novelu Zákona o STV, podle níž může televize podnikat. “Mám v plánu změnit tuto televizi na společnost holdingového typu, kdy ředitelství bude úplně odděleno od studií a bude je řídit jenom přes peníze,” říká Rybníček.
Od ledna by měla v STV platit nová vysílací struktura. Více než 40 procent STV 1 mají pokrýt filmy a inscenace, druhý program by měl být blízký tomu, co zná český divák zná z ČT 2.
Slovenská televize bude přesto ještě potřebovat od vlády dotaci 600 miliónů, aby zaplatila dluhy, které zůstaly z minulých let.

Hospodářské noviny, 6.10.2003, autor: Martin Podstupka

×

zrcadlo

Starší článek

Podíl Novy na trhu ve 3. čtvrtletí mírně stoupl na úkor ČT1

Novější článek

Podobné zprávy

Sport
Foto: iStock

ČT získala práva na vysílání Evropské ligy UEFA pro další tři sezóny

České televizi se podařilo získat práva na Evropskou ligu UEFA i nově ustavenou Evropskou konferenční ligu UEFA, a to až do roku 2024. Vlastní také práva…
15. 4. 202115. 4. 2021
Marketing

Bonami odstartovalo svoji zatím největší televizní kampaň

Bonami, prodejce nábytku a potřeb pro domácnost a zahradu, tento týden odstartoval rozsáhlou televizní kampaň na podporu brand awareness v České republice,…
15. 4. 202115. 4. 2021
Zprávy

Výsledky soutěže Shoproku: zvítězil lidl-shop.cz, uspěl 4camping.cz nebo Scuk

Nejpopulárnějším českým e-shopem podle hlasování zákazníků se stal Lidl-shop.cz. Tím nejkvalitnějším na základě recenzí a hodnocení, absolutním vítězem…
15. 4. 202115. 4. 2021
Média

Komunikační agentura Knowlimits uspěla v žebříčku RECMA

Pařížský institut zařadil v reportu Quali-pack Knowlimits na první místo mezi českými mediálními agenturami s hodnocením „high profile“. Díky uzavřeným…
15. 4. 202115. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě
Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více