Průzkum GECM: Obchodníci se chystají rozšířit prodejní prostory
Čeští obchodníci se hojně chystají rozšířit prodejní plochy o další obchodní prostory. Rozšíření prodejních ploch se týká především hypermarketů, supermarketů, prodejců drogistického zboží a prodejců nábytku. Vyplývá to z průzkumu v oblasti plánů rozšiřování obchodních ploch v ČR, který se uskutečnil jako součást ocenění GE Capital Multiservis Obchodník roku 2003.
IKEA, největší prodejce nábytku v ČR, plánuje v roce 2004 rozšíření obchodního domu na Zličíně, kde budou moci zákazníci využít o 2300 metrů čtverečních prodejní plochy více. “V roce 2005 bychom rádi otevřeli nový obchodní dům IKEA v Praze na Černém mostě,” řekla dnes novinářům PR manažerka IKEA Ivana Hrdličková.
Expanduje také firma Tesco, která před několika dny otevřela hypermarket v Karviné. Do konce roku 2003 otevře Tesco ještě další dvě prodejny. “Dohromady mají tyto tři nové hypermarkety zhruba 22.000 metrů čtverečních. Investice do výstavby a vybavení hypermarketů se pohybují v řádech stovek milionů korun,” upozornila mluvčí společnosti Tesco Martina Čermáková.
Mezi výrazně se rozvíjející subjekty patří též například obchodní řetězec Interspar. “V roce 2003 otevíráme nový hypermarket v Brně. Rozšíříme tím naší celkovou prodejní plochu o dalších přibližně 4,5 tisíce metrů čtverečních,” uvedla vedoucí marketingu SPAR Česká obchodní společnost Ladislava Pavlasová.
V Brně nyní rozšiřuje plochy ve svém prvním hypermarketu také společnost Globus. Kolem pěti milionů korun bude stát zřízení nových prodejen v Třinci, Zlíně a Kopřivnici společnost Drogerie – VO, prodejce drogistického zboží.
O zprovoznění 14 jednotek o výměře 4000 metrů čtverečních jedná nyní společnost SOS Textil. Tyto plány se podle marketingového ředitele Ladislava Reymara týkají například Blanska, Břeclavi, České Lípy, Litoměřic nebo Prachatic a společnost přijdou na 18 milionů korun.
Absolutním vítězem soutěže Obchodník roku 2003 se stala IKEA, která získala zároveň titul v kategorii prodejci nábytku. V kategorii hypermarketů zvítězilo Tesco a supermarketů Delvita.
Vítězem v kategorii Hobbymarkety zvolili odborníci z oblasti obchodu společnost OBI. Kategorii prodejci drogistického zboží vyhrál Rossmann, kategorii prodejci elektro Datart, kategorii prodejci textilu a oděvů C&A a kategorii Cash&Carry Makro.
Nejoblíbenějším místem nákupu na internetu se stal server www.123shop.cz, který zvolila sama veřejnost. Kategorii nejlepší obchodník poskytující splátkový prodej vyhrála podle průzkumu nezávislé výzkumné agentury prodejna společnosti OKAY ve Zlíně.
-čtk-
Podobné zprávy
Zástupcem šéfredaktora Eura bude Štěpán Etrych
Dm drogerie uvádí k životnímu prostředí neutrální řadu produktů Pro Climate
Až bude třeba zahnat žízeň, taste Braník!
