Podíl Novy na trhu ve 3. čtvrtletí mírně stoupl na úkor ČT1

6. 10. 2003 08:10

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Komerční stanice Nova měla ve třetím čtvrtletí letošního roku na televizním trhu celodenní podíl 43,64 procenta, což bylo o procentní bod více než v dubnu až červnu. První program veřejnoprávní televize si naopak ve srovnání s druhým čtvrtletím o bod pohoršil na 21,37 procenta. Celodenní podíl televize Prima se vrátil nad hranici dvaceti procent, když vzrostl na 20,15 z 19,73 procenta.
Druhému kanálu veřejnoprávní televize podíl poklesl o půl procentního bodu na 7,76 procenta, vyplynulo z výzkumu ATO- Mediaresearch. ČTK data poskytly televize.
Pro třetí čtvrtletí je typické, že zájem diváků o televizi v souvislosti s prázdninami a letním počasím klesá. Jak dříve uvedla média, zatímco počátkem roku se lidé dívali na televizi v průměru 258 minut denně, na začátku léta se tato doba snížila téměř o hodinu a půl na 172 minut.
Čas prázdnin je zpravidla obdobím televizních repríz. Týdenním žebříčkům nesledovanějších pořadů ve třetím čtvrtletí proto vévodilo především zpravodajství.
K Televizním novinám stanice Nova usedlo až 2,8 milionu lidí, v průměru komerční zprávy sledovalo více než 2,2 milionu diváků. Televizní noviny jsou zároveň nejúspěšnějším pořadem Novy za leden až září. Největší zájem o ně byl v prvním čtvrtletí, kdy k nim v průměru usedalo 3,2 milionu lidí. V posledních třech měsících měl na Nově kromě zpráv úspěch zářijový pořad Zlatá mříž, který vidělo téměř 2,4 milionu lidí.
Nejsledovanějším pořadem třetího čtvrtletí na ČT1 byl počátkem prázdnin uvedený film Marie Poledňákové Jak dostat tatínka do polepšovny. Kromě zpravodajských Událostí bylo dlouhodobějším letním hitem České televize opakování seriálu Jaroslava Dietla z roku 1981 Nemocnice na kraji města. Některé jeho díly zaujaly až dva milionu lidí. Televize na podzim premiérově uvede pokračování této série.
Prima přilákala nejvíce diváků starším českým seriálem z vojenského prostředí Chlapci a chlapi. Koncem září jeden z dílů vidělo 1,7 milionu lidí. Stal se tak nejsledovanějším pořadem Primy za první tři letošní čtvrtletí.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.