Nový projekt učí děti pochopit média

1. 10. 2003 10:10

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Vlivem médií na děti, jejich závislostí na médiích i případy médii manipulovaných či zneužívaných dětí se zabývá nový projekt obecně prospěšné společnosti Juniormedia society s názvem Děti & média. Projekt chce děti a mladé lidi připravit na život v informacemi přesyceném světě a nejlepší cestou k pochopení médií je vlastní aktivní tvorba, řekl jeho autor Vratislav Hlásek.
Společnost chce propagovat mediální výchovu na školách, ale ne jako zvláštní předmět, nýbrž jako součást každého již existujícího předmětu. „Například referát může vzniknout i jako rozhlasová či televizní reportáž,“ přiblížil plány projektu Hlásek. Ruku v ruce s prací s dětmi jde i práce s jejich učiteli. Ve spolupráci s ministerstvem školství by měli být pedagogové seznamováni s různou multimediální technikou, aby ji dovedli v rámci své výuky použít.
Vlastní tvorba školáků pak může být využita v již existujících projektech společnosti, kterými jsou Dětská televize a zpravodajský server Juniorpress.cz či právě vznikající rozhlas Juniorradio. Všem těmto projektům zajišťuje společnost prostřednictvím svého Centrum Juniormedia servisní zázemí.
Děti a mladí lidé od 12 do 26 let dosud „pracují“ v Dětské televizi i zpravodajském serveru ze svého vlastního zájmu ve volném čase. Své příspěvky kompletně zpracovávají a získávají tak zkušenosti i z činnosti střihačů, zvukařů a dalších televizních profesionálů. Dílka vznikající ve 13 regionálních redakcích pak mohou diváci spatřit ve vysílání kabelových televizí.
Podle Jana Jiráka z Centra pro mediální studia není mediální výchova na školách něco zvláštního, naopak v okolních zemích již je součástí všeobecného vzdělání. „Schopnost vyznat se v tom, co nám média nabízejí, je v dnešní době stejně důležité jako vyznat se v dopravních pravidlech,“ podotkl Jirák.
V propagaci mediálního výchovy by měla pomoci i další akce, kterou společnost Juniormedia plánuje na příští rok. Několikadenní Fórum Děti & média by mělo umožnit nejen dětem vyzkoušet si mediální a filmovou tvorbu, ale také setkat se s profesionály z médií a pedagogy.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.