Němci jsou nespokojní se strukturou a obsahem TV zpravodajství

10. 10. 2003 13:10

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Behavio otestovalo Habánské zákony od WMC Grey a hokejový spot Komerční banky od VCCP Prague

Agentura Behavio již tradičně otestovala dvě nejúspěšnější reklamy měsíčního kola Souboje spotů. V březnovém klání uspěly Habánské sklepy a Komerční banka. O tom, s čím uspěly u diváků, si přečtěte v aktuálním vydání Marketing & Media 16/2024.

Reklama
SDG

Podstatně méně informací o násilí na Blízkém východě a o stranických akcích by v televizním zpravodajství přivítala víc než třetina oslovených Němců. Vyplývá to z průzkumu veřejného mínění hamburského časopisu tv Hören und Sehen. Třetina respondentů si přeje méně zpráv o násilí všeobecně, ještě o 7 % víc by uvítalo méně informací o blízkovýchodním násilí. 34 procent dotázaných pociťuje přetlak informací ze stranických sjezdů a podobných akcí a 31 procent považuje i frekvenci zpráv z USA za příliš častou. Pětině diváků jsou lhostejné i pravidelné informace o situaci na nejdůležitějších burzách. Více než čtvrtina diváků by na obrazovkách ráda viděla méně boxu. I závodů Formule 1 je prý v televizi příliš. Podobný postoj zaujali respondenti i k sportovním dalším odvětvím – jezdectví, lednímu hokeji a plavání (15, 14 a 13 % hlasů). Jedinou výjimkou zůstává fotbal, kterého je na obrazovkách podle názoru více než čtvrtiny dotázaných (28 %) stále málo. Třetině německých diváků v televizním programu chybí podrobné informace o situaci na trhu práce, vysoké procento má i výzkum a technika, konkrétně zprávy o úspěších medicíny by přivítalo 28, o nových objevech 26 a o vynálezech 21 % oslovených. Téměř pětinu respondentů zajímají návrhy nových zákonů. Průzkum ukázal i rozdílné priority mužů a žen. Osmnáct % dotázaných mužů chce vědět víc o hospodářských prognózách, ženy to zajímá podstatně méně (13 %). Naopak, 15 procent žen by chtělo ještě zvýšit relace o „klepech“ ze společnosti. Pro 13 % žen je jich ale už nyní příliš. U mužů by si více podobných relací přála 4 % a za nadměrný považuje současný stav až 19 % dotázaných. Fotbal a problematiku terorizmu na obrazovkách zase odmítá značná část žen (20 a 25 %), zatímco muži si v obou těchto případech přejí komplexní informace (38 a 24 %).

-tasr-

Redakce MAM

Další zajímavé čtení