Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Nejhodnotnější značku v Německu představuje stále Mercedes

Redakce MAM29. 10. 2003

Mercedes je i nadále nejhodnotnější značkou Německa. Vyplývá to z aktuální studie společnosti Semion, kterou má Handelsblatt k dispozici. Značka Mercedes má podle průzkumu hodnotu 21 miliard eur. Spolu se značkami Chrysler a Jeep odborníci hodnotu koncernu Daimler-Chrysler odhadují na více než 33 miliard eur.
Společnost Semion Brandbroker posuzuje hodnotu 50 nejznámějších značek Německa pravidelně každý rok. Jako podklad používá mnichovská firma bilance a další účetní výkazy firem. Kritérii pro hodnocení jsou finanční hodnota, ochrana značky, síla a image značky. Od nich jsou pak odečteny zisky ze značky, kterých firma dosáhla v posledních třech letech.
“Pravidelné monetární ohodnocení značky je důležitým faktorem pro rozhodnutí firmy ohledně podnikatelských záměrů a značky,” obhajuje náročnou metodu Jürgen Kaeuffer ze Semionu.
Od roku 2005 budou muset navíc všechny firmy v EU, které si budou chtít na veřejných kapitálových trzích obstarat peníze, tento samostatně získaný nevěcný majetek v rámci mezinárodních pravidel účetnictví aktivovat v bilanci. Hodnocení vlastních značek tak bude součástí výroční zprávy velkých německých společností.
Před čtyřmi týdny studii o hodnotách značek velkých německých firem zveřejnila také poradenská společnost BBDO Consulting. Jedničkou je sice i v tomto žebříčku Daimler-Chrysler a jeho Mercedes, celkové portfolio je ale ohodnoceno na 25 miliard eur. I zbylé výsledky vykazují jisté rozdíly. Důvodem je odlišné hodnocení kritérií. Standardizovaný postup totiž při takových žebříčcích neexistuje. “Pro nás je důležité dlouhodobé zhodnocení značky,” říká Kaeuffer. Proto pro jeho společnost nehrají roli krátkodobé výnosy firem, ale stabilní faktory jako například popularita. Podle Kaeuffera tak lze zajistit dlouhodobější srovnatelnost hodnot. “A to je rozhodující kritérium pro bilancování,” dodává.

Hospodářské noviny, 29.10.2003, autor: Christian Hassler, Handelsblatt

×

Seznam.cz dá loňský zisk 27 mil. Kč na úhradu dřívějších ztrát

Starší článek

Nemocnice nadále vítězí ve sledovanosti

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Tomáš Nosil

Etickou komisi Českého rozhlasu doplnili čtyři noví členové

Ve čtvrtek 8. dubna 2021 se na pozvání generálního ředitele Českého rozhlasu Reného Zavorala sešla Etická komise Českého rozhlasu doplněná o nové členy:…
9. 4. 20219. 4. 2021
Lidé

Dita Stejskalová vede též marketing pro VMLY&R

Nová role šéfky Ogilvy PR & Influence souvisí s propojováním zázemí VMLY&R a Ogilvy. Agentury dál vystupují samostatně.
9. 4. 20219. 4. 2021
Marketing

HC Sparta a Mastecard zaplnily tribunu „diváky“

Mastercard spolu s hokejovým klubem instaloval do speciálního sektoru v O2 aréně do konce sezóny makety fanoušků. Podobizny jim podepíše celý tým.
9. 4. 20219. 4. 2021
Zprávy

Vraťme děti do života! Prahu pokryly plakáty podporující otevření škol pro všechny

Signatáři petice Vraťme děti do školy a zemi do normálu, společně s firmou provozující venkovní reklamu JCDecaux, nyní zorganizovali dvoutýdenní kampaň…
9. 4. 20219. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Externí komunikaci operátora T-Mobile vede Zuzana Svobodová
Michal Malysa povede komunikaci společnosti Eurowag

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více