Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Návrh zákona o DPH vrací kabelové televize do nižší sazby

Redakce MAM20. 10. 2003

Pokud kabelové televize od ledna podraží kvůli vyšší dani z přidané hodnoty, mohly by po čtyřech měsících opět zlevnit. Návrh zákona o DPH, který 20. října schválila vláda, je přeřazuje zpět do snížené, pětiprocentní sazby této daně. Informovala o tom mluvčí ministerstva financí Eva Nováková.
Návrh zákona o DPH přeřazuje do nižší sazby také některé potraviny, například kávu, čaj nebo některé cukrovinky. Podraží naopak část služeb, například kadeřníci, čistírny, opravny obuvi, opravy domácích spotřebičů, některé stavební práce a software.
MF se nejdříve domnívalo, že zvýšení sazby u kabelových televizí vyžaduje Evropská unie. Navzdory výraznému lobbingu ze strany kabelových firem se je proto rozhodlo zařadit pod telekomunikace, a zvýšit tak DPH na 22 procent. Opatření bylo součástí novely zákona o DPH, která začne platit v lednu příštího roku. “Poté jsme však zjistili, že EU povoluje i sníženou sazbu. Navrhli jsme proto přesun zpět,” vysvětlila Nováková.
Zástupci kabelových televizí od počátku navrhovali ponechat šíření signálu v kategorii přenos rozhlasového a televizního vysílání. Ten zůstává podle směrnice EU zdaněn nižší sazbou. MF nakonec službu ponechalo pod telekomunikacemi, u sazby DPH ale udělalo výjimku.
Návrh vlády musí ještě schválit Poslanecká sněmovna, Senát a podepsat prezident Václav Klaus.

×

Cesnet a Jyxo spustili vyhledávání multimédií na internetu

Starší článek

Policisté údajně dali Nově data o devíti lidech

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Birell

Konec předsudků proti nealko pivu. Birell přichází s novou kampaní od VCCP

Značka Birell spouští v České republice a na Slovensku novou kampaň zaměřenou na základní řadu neochucených nealkoholických piv. Cílem komunikace je…
15. 4. 202115. 4. 2021
Marketing

Aures Holdings expanduje s projektem Driverama do západní Evropy

Online projekt Driverama zahájí na trhu v Německu, do pěti let se rozšíří do dalších jedenácti evropských zemí. Akcionáři dají na expanzi stovky milionů eur.
15. 4. 202115. 4. 2021
Akce

Soutěž Lemur hlásí rekord v počtu přihlášek

Do šestnáctého ročníku prestižní soutěže Lemur – Česká cena za PR se přihlásilo 182 projektů, což je o meziročně o 50 procent více. Celkem dorazilo…
15. 4. 202115. 4. 2021
Lidé

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě

Agentura ze skupiny Huntsworth oznámila jmenování Fecka do nově vytvořené pozice pro region CEE. Oblast prý prokázala pozoruhodnou odolnost vůči dopadům…
15. 4. 202115. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí
Zástupcem šéfredaktora Eura bude Štěpán Etrych

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více