Nahrávací společnost Universal Music propustí 1350 zaměstnanců

16. 10. 2003 12:10

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Největší světová nahrávací společnost Universal Music propustí 1350 zaměstnanců, tedy 11 procent své celkové pracovní síly. Tento krok je součástí restrukturalizace, jež má ušetřit 200 milionů dolarů ročně. Informovala o tom společnost BBC na svých internetových stránkách s tím, že firma tak reaguje na vleklý pokles prodeje hudebních nahrávek.
Restrukturalizace společnosti, jež kontroluje téměř 30 procent hudebního trhu ve Spojených státech, je poslední známkou krize v hudebním průmyslu, který z poklesu prodeje viní stahování písniček z internetu a vypalování kompaktních disků.
Společnost Universal Music, jež je součástí francouzského mediálního gigantu Vivendi Universal, je domovem hvězd, jako jsou například raper Eminem a countryová zpěvačka Sheryl Crowová.
Firma Vivendi Universal nedávno prodala většinu svých zábavních aktiv ve Spojených státech americké televizní síti NBC, jejímž vlastníkem je nyní General Electric. Nahrávací společnost Universal Music si však hodlá ponechat, protože spoléhá na oživení prodeje hudebních nahrávek.
S poklesem prodeje se potýkají rovněž hlavní konkurenti, včetně firem Sony, Warner Music a EMI, což vyvolalo spekulace o možné konsolidaci hudebního průmyslu, která by snížila náklady. Firma Universal Music se však svým vysokým podílem na americkém trhu prakticky vylučuje z jakýchkoliv rozhovorů o fúzi, píše BBC.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.