Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Hoteliéři nechtějí platit za autorská práva z televizí v pokojích

Redakce MAM23. 10. 2003

Hoteliéři nechtějí platit autorské odměny za pořady odvysílané na televizorech a hudbu z rádií v hotelových pokojích. Pokoj totiž není veřejným prostorem, ale mnohdy druhým domovem jednotlivců, vysvětlila na tiskové konferenci prezidentka sdružení HO.RE.CA Miroslava Luprichová.
Veřejnost v pokojích hostů pořady sledovat nemůže a podle sdružení je tedy nepřijatelné platit v pokojích poplatky za veřejné provozování uměleckých děl, dodala Luprichová.
Problém se podle ní netýká jen hotelů, ale například i nemocnic, domovů důchodců, sanatorií, škol, školek, dopravních prostředků, městských a dalších úřadů. Hoteliéři nic nenamítají proti placení autorských poplatků za produkci děl v rádiích a televizích ve veřejných prostorách hotelů jako jsou lobby, bary, restaurace či toalety a výtahy. Stěžují si však na to, že výši poplatků stanoví jednostranně autorské organizace. Provozovatelé veřejných zařízení tak nemají jinou možnost, než přijmout monopolním správcem nastavené podmínky.
Prostřednictvím poslanecké iniciativy podnikatelé v cestovním ruchu předložili novelu autorského zákona, který televizory a rádia na hotelových pokojích z platby autorských práv vyloučí. Novela řeší také samotné sazby organizací, které poplatky v jednotlivých oblastech autorského práva vybírají. V případě, že uživatelé na sazby nepřistoupí, nemají právo díla zveřejnit, to v případě hotelů znamená, že musí z pokojů odstranit televizory.
Z přijímačů umístěných v hotelových pokojích se za autorská práva platí v Evropě jen v severských zemích, na Slovensku a v Maďarsku. Nejasná situace a soudní spory se o placení vedou v Estonsku, Španělsku, Portugalsku a Turecku. Neplatí se v Německu, Velké Británii, Švýcarsku, Rakousku a dalších evropských zemích, Kanadě, USA či Austrálii. EU otázku zda je hotelový pokoj veřejným nebo soukromým prostorem ponechala na národních legislativách zemí.
Ročně přitom jen z hotelových pokojů podle odhadu HO.RE.CA provozovatelé odvedou přes pět milionů korun autorským organizacím. Z celkového počtu asi 40 tisíc fungujících ubytovacích zařízení jich autorské poplatky platí asi osm až deset tisíc, odhadla Luprichová.

×

Konkurenční firmy spojily síly pro pořádání erotického veletrhu

Starší článek

V Brazílii se kouření mění v horor,Mediálnímu gigantu Viacom stoupl zisk díky televizní reklamě

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Pxhere.com

Měření sledovanosti se musí změnit, shodují se manažeři. Domluví se? Jak?

Jak si čtenáři tištěného MAM č. 14 mohli přečíst už v úterý 6. dubna, většina oslovených televizních manažerek a manažerů očekává změny na poli…
10. 4. 202110. 4. 2021
Marketing

V marketingu se více soustředíme na značku

Nové kampani Staropramenu přezdívají v pivovarech Hrdinové. „Reprezentovat je pro nás nejvíc,“ shrnuje její koncept David Šeberle.
10. 4. 202110. 4. 2021
Marketing

Bez jasné online strategie se necháváte smýkat chaosem

Význam online aktivit pro firmy dramaticky roste a zapojení do internetového světa může být otázkou přežití. Bohužel s překotným růstem bývají spojené i…
10. 4. 20218. 4. 2021
Média

Etickou komisi Českého rozhlasu doplnili čtyři noví členové

Ve čtvrtek 8. dubna 2021 se na pozvání generálního ředitele Českého rozhlasu Reného Zavorala sešla Etická komise Českého rozhlasu doplněná o nové členy:…
9. 4. 20219. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Dita Stejskalová vede též marketing pro VMLY&R
Externí komunikaci operátora T-Mobile vede Zuzana Svobodová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více