Fúze britských mediálních firem Carltonu a Granady pokračuje

27. 10. 2003 09:10

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Spojování britských mediálních gigantů, Carltonu a jeho většího rivala Granady, pokračuje. Uvedl to tiskový mluvčí Carltonu ve snaze rozptýlit spekulace tisku poté, co investoři přiměli zakladatele Carltonu Michaela Greena odejít z funkce předsedy představenstva spojené firmy ITV.
„Vše, co mohu říci, je to, že fúze pokračuje,“ řekl tiskový mluvčí Carltonu Peter Rushton. „Proces se nezastavil, postupujeme dál,“ dodal mluvčí.
List Financial Mail v neděli přinesl zprávu, podle níž se členové vedení Carltonu snaží z fúze vycouvat poté, co investoři Greena z vedení ITV Plc vytlačili. Akcionáři z řad institucí chtějí, aby největší britskou komerční vysílací společnost řídil někdo, kdo nebude z firmy pocházet.
Spojení je skrytým převzetím Carltonu Granadou. Protože si Green a šéf Granady Charles Allen rozdělili moc v nové firmě, Granada nevyplatila akcionářům Carltonu za převzetí žádnou prémii. Vzhledem k tomu, že je nyní Green mimo hru, nabyli akcionáři Carltonu dojmu, že se z dohody stalo nepřátelské převzetí za nízkou cenu, napsal Financial Mail.
Mluvčí Carltonu připomněl, že akcionáři ještě budou o konečném znění smlouvy hlasovat. Nyní o něm rozhodují britští regulátoři, hlasovat by se mělo na konci listopadu či začátkem prosince.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.