EK se zajímá o práva na televizní přenos britské Premier League

2. 10. 2003 15:10

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Evropská komise se chce blíže podívat na tříletou dohodu mezi britskou Premier League a společností BSkyB o právech na televizní přenos fotbalových utkání. Současná dohoda není dobrou zprávou pro fotbalové fanoušky, prohlásil evropský komisař pro hospodářskou soutěž Mario Monti.
Satelitní společnost mediálního magnáta Ruperta Murdocha BSkyB získala v srpnu za 1,024 miliardy liber (1,7 miliardy USD) práva na televizní přenos britské fotbalové ligy na roky 2004- 2005, 2005-2006 a 2006-2007. Monti tvrdí, že dohoda přináší obavy, že BSkyb získá příliš vysoký podíl na trhu.
„Dosavadní prohlášení Premier League naznačuje, že BSkyB bude mít dokonce větší monopol na práva živého televizního přenosu, než tomu bylo v minulosti,“ řekli Monti reportérům. „To je špatné pro konkurenci na trhu televizních přenosů a špatné pro spotřebitele,“ dodal.
Podle dohody bude BSkyB přenášet živě 138 přenosů a to hlavně v sobotu, v neděli a v pondělí. Cena za přenos je nižší, než v předchozích třech letech, kdy BSkyB zaplatila za práva na přenos 1,1 miliardy liber.
Komisař dodal, že Premier League a BSkyB by si měly vzít za příklad dohodu mezi EU a UEFA o prodeji práv na přenosy Ligy mistrů. V minulosti UEFA prodávala veškerá práva na televizní přenosy pouze jedné firmě v zemi. Podle nové dohody však již nemohou být přenosy prodávány jako jeden blok pouze jedné vysílací společnosti. Vyšší napojení na přenosy tak získají nejen konkurenční televize, ale také mobilní operátoři a internetové firmy.
Představitelé Komise dodali, že brzy zašlou Premier League formální přehled námitek. Společnost pak bude muset do dvou měsíců odpovědět na otázky Komise, napsala agentura AP.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.