Diváci ČT večer uvidí první díl nové Nemocnice na kraji města

20. 10. 2003 11:10

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

První část nového třináctidílného seriálu Nemocnice na kraji města po 20 letech mohou 20. října večer na prvním programu sledovat diváci České televize. Seriál navazuje na mnohokrát reprízovanou sérii scénáristy Jaroslava Dietla z přelomu sedmdesátých a osmdesátých let.
V souvislosti s premiérovým dílem nové řady seriálu připravilo internetové oddělení České televize na adrese czech-tv.cz/specialy/nemocnice tematický speciál. V rubrikách Fakta, Rozhovory s tvůrci, Herecké obsazení najdou diváci informace potřebné informace vycházející z materiálů zpracovaných Tiskovým oddělením ČT. Kromě ohlédnutí za sériemi z let 1977 a 1981 jsou připraveny rovněž chaty s herci a tvůrci, divácká soutěž a bonusy v podobě tapet a spořičů obrazovky.
Na novém seriálu, k němuž scénář napsal Petr Zikmund a který natočil režisér Hynek Bočan, se pracovalo dva roky. Diváci v něm uvidí jak herce, kteří hráli v seriálu původním, tak jiné, kteří ztvárňují nové postavy. Vedle Ladislava Chudíka, Josefa Abrháma, Andrey Čunderlíkové, Františka Němce a Ivy Janžurové v nových dílech hrají například Saša Rašilov, Tatiana Vilhelmová, Ondřej Brousek, Tomáš Töpfer, Jiří Langmajer, Simona Postlerová a Miroslav Táborský.
Pokračování seriálu Nemocnice na kraji města, tentokrát s dovětkem …po dvaceti letech, doprovází soundtrack s původní hudbou Jana Klusáka i tou novou, jejímž autorem byl Zdeněk Barták. Nových 13 dílů, které podle předlohy scenáristy Petra Zikmunda natočil režisér Hynek Bočan, doprovodí i jejich románová podoba.
Více než sedmdesátiminutová nahrávka na kompaktní desce připomíná známá Klusákova hudební témata z projektu, jehož natáčení začalo v roce 1976. Stejná hudba zněla i v sedmidílné druhé sérii, kterou režisér Jaroslav Dudek začal natáčet po ohlasu prvních 13 dílů.
Zdeněk Barták spolupracoval s Bočanem na seriálech Zdivočelá země, Hotel Herbich a nyní byl osloven znovu. Novinářům skladatel přiznal, že na otázku, zda se Klusákovou hudbou inspiroval, je už alergický. „Při vší úctě k původnímu projektu jde nyní o nový tvůrčí tým, nová proto musela být i muzika,“ vysvětlil režisér. Podle Bartáka se rozhodli jít jinou cestou ve všech směrech.
„Byly samozřejmě i názory, že by hlavní hudební téma mělo v pokračování zůstat. Nakonec jsme však došli k názoru, že to nepůjde. Také proto, že nové vyprávění je modernější, více filmové a má jiný rytmus,“ řekl Barták. A protože je zkušeným autorem filmové hudby (Vítr v kapse, Láska z pasáže, Discopříběh, Kamarád do deště, Byl jednou jeden polda) a na kontě má i muzikály (Anděl s ďáblem v těle, Kristián či novou Noc na Karlštejně), u „nemocnice“ vybíral ze zhruba 12 motivů.
I pod knihou Nemocnice na kraji města po dvaceti letech, jejíž náklad je 20.000 kusů, je podepsán Petr Zikmund. Nejvíce práce mu dalo propojení všech příběhů, které děj posouvají vpřed, jejich souvztažnost a protikladnost. I on patří mezi zkušené tvůrce – napsal například původní televizní hry a adaptace Jehla, Flotila, Romeo, Julie a tma a také úspěšný seriál Hotel Herbich. Cítil jakési mantinely, avšak pomohlo mu, že Dietlovy postavy byly skvěle napsané. „Jsou životné jako skuteční lidé, které znáte, na které vzpomínáte a na něž autorsky reagujete i ve zcela původní tvorbě,“ uvedl.
Dietlův seriál televize letos na podzim uvedla už poosmé. Sledovalo ho v průměru 1,7 milionu, tedy přes 20 procent dospělých, a 73.000, tedy 5,7 procenta dětí do 14 let. Poslední část vyhledalo dokonce 31 procent dospělých a přes devět procent dětí.

-sch-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.