Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Češi stále více platí kartami, nějakou má 6 lidí z deseti

Redakce MAM8. 10. 2003

Češi při nákupech stále více používají platební karty místo peněz. Některou z bankovních karet již má téměř šest z deseti lidí včetně nemluvňat. Každý z nich pomocí karty koupil v obchodech do letošního června zboží za více než 3100 korun, zatímco loni to bylo o tisícovku méně. Vyplývá to ze statistiky Sdružení pro bankovní karty. Celkem koupili Češi za letošních prvních šest měsíců zboží za 18,7 miliardy korun, proti loňsku téměř dvojnásobek. Každá karta prošla některým z platebních terminálů v obchodě téměř třikrát. Loni to bylo v průměru přibližně jednou a půlkrát. “Držitelé platebních karet postupně mění své návyky při nakupování a místo výběru peněz z bankomatu platí kartou přímo u obchodníka,” poznamenal šéf asociace VISA pro ČR Miloslav Kozler.
V protikladu s tím, jak roste používání karet, se již tak nezvyšuje zájem Čechů o vydávání nových. Meziroční růst se drží zhruba na dvaceti procentech. Podle některých odborníků je již trh kartami nasycen. “Prostor pro to (výrazný růst počtu karet) již podle mě není tak veliký,” řekl již dříve Milan Zátka ze sdružení.
V počtu vydaných karet se již Češi blíží vyspělé Evropě. Například některou z karet jedné ze dvou největších asociací, MasterCard, používá více než čtvrtina Čechů. Srovnatelně jsou na tom například Irové či Francouzi, ale také Slováci.
Boom zažívají především kreditní karty, které lidem umožňují přečerpat zůstatek na účtu. Jejich počet se zvýšil téměř dva a půlkrát na 141 tisíc, což je však v celkovém objemu vydaných karet relativně nízké procento. Podle odborníků souvisí rostoucí zájem o kreditní karty především s tím, že si Češi stále více zvykají žít na dluh.
Větší využívání platebních karet podpořil i stále se zvyšující počet obchodníků, kteří platbu kartou umožňují. Počet obchodních míst akceptujících karty do června meziročně vzrostl o 1200 na 92,6 tisíce.
Budoucnost platebních karet odborníci vidí především v čipových kartách s větší ochranou, kreditních či co-brandovaných karet, tedy karet vydávaných s konkrétními komerčními partnery. Například počet čipových a hybridních karet do června meziročně vzrostl více než jeden a půlkrát na 1,23 milionu kusů.
S výměnou čipových karet svým klientům z velké bankovní trojky začaly Komerční banka a ČSOB. Česká spořitelna zahájí výměnu v roce 2005. Všechny tři banky chtějí přechod na nové karty dokončit v roce 2006.

-čtk-

×

Děti si mohou v neděli zkusit práci v médiích

Starší článek

Vznikne mediální gigant NBC Universal v  hodnotě 43 mld. USD

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Slido

Zombie útočí na online schůzky. Slido bojuje s Přitakávači, Skrolovači i Spáči

Brandovou kampaň Slido pro americký trh má na svědomí Triad Advertising spolu s Bistro Films. Spot režíroval Marek Partyš.
20. 4. 202120. 4. 2021
Marketing

Nová prodejna Asko nabídne vylepšený koncept a největší kuchyňské studio

Nová prodejna Asko – Nábytek v Havířově otevře 29. května a kromě inspirace zákazníkům nabídne i poradenství ohledně vybavení domácnosti a největší…
20. 4. 202120. 4. 2021
Média

Pět českých vydavatelství dostane od Google zaplaceno za své zprávy

Google dnes spouští v Česku svůj nový produktový a licenční program pro zpravodajství s názvem Google News Showcase, v české verzi Výběr Zpráv Google.
20. 4. 202120. 4. 2021
Akce

Young Lions: Media ovládli Andrea Michel a Matěj Buďárek z Marketup

Jak sesbírat 200 tisíc nepoužívaných telefonů? Hledejte zlatý poklad v Praze, říká vítězný návrh kampaně kategorie Media v letošním ročníku soutěže Young Lions.
19. 4. 202120. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Tescu bude v Česku šéfovat Katarína Navrátilová
DDB Prague posiluje kreativu a digitál

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více