ČAKK: Kabelovým firmám přibývá každý den 100 uživatelů internetu
Tuzemským kabelovým společnostem nyní přibývá každý den v průměru kolem stovky nových uživatelů internetu. Celkem je na internet přes rozvod kabelové televize připojeno přes 30.000 uživatelů, uvedl prezident sdružení kabelových firem ČAKK Zdeněk Vaníček. Od loňského roku se počet připojených klientů na internet zvýšil 2,5krát.
Asociace sdružuje největší kabelové společnosti na trhu, které mají celkem kolem 850.000 uživatelů kabelových přípojek. Internet tak využívá kolem 3,5 procenta jejich zákazníků. Nabídkou neomezeného rychlého přístupu na internet od zhruba 1100 Kč měsíčně kabelové firmy konkurují zejména službě připojení na internet přes telefonní linku prostřednictvím ADSL, nabízené v sítích Českého Telecomu a GTS, kterou nyní využívá kolem 13.000 klientů. ADSL si mohou zákazníci pořídit od letošního února, internet po kabelu je na trhu zhruba tři roky.
Nejvíce připojených uživatelů k internetu registruje jednička na trhu, společnost UPC, která jich má přes 25.000. O zbytek se dělí druhý Karneval, který tvoří firmy TES Media a Intercable, a brněnská společnost Self Service. Vedle členů asociace připojují několik tisíc uživatelů ještě některé menší kabelové televize.
Vysokorychlostní internet na sítích kabelových operátorů se podle ředitele pro vnější vztahy Karnevalu Luboše Řežábka stává stále významnějším produktem v jejich nabídce. Naší prioritou je dále rozšiřovat oblasti s nabídkou internetu, dodal. Naopak s budováním nových sítí v dosud neobsazených lokalitách operátoři příliš nepočítají.
Do modernizace sítí pro připojení k internetu v současnosti směřuje největší část miliardových investic kabelových firem. Na konci roku by měl být internet přes kabel dostupný ve více než půl milionu domácnostech.
Česká asociace kompetitivních komunikací (ČAKK) sdružuje největší kabelové komunikační společnosti a alternativní telekomunikační operátory v ČR, poskytovatele programů, dodavatele technologií a poradenské firmy. Sdružení vzniklo v roce 1998.
Podobné zprávy
V marketingu se více soustředíme na značku
