V Brazílii se kouření mění v horor,Mediálnímu gigantu Viacom stoupl zisk díky televizní reklamě

23. 10. 2003 15:10

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Brazilští kuřáci možná zanedlouho budou lovit cigarety z krabičky raději poslepu, aby jim chuť nekazily skutečně velice naturalistické fotografie zobrazující možné dopady tohoto návyku. Brazilské ministerstvo zdravotnictví tento týden navrhlo novou grafiku varování, jež má účinněji odstrašit od zlozvyku, který si podle údajů ministerstva vyžádá ročně smrt 200 tisíc ze 170 milionů obyvatel země.
Mezi drastickými vyobrazeními je například potracený plod dítěte ve sklenici či muž s amputovanýma nohama.
Cigaretový průmysl musí obrázky vytisknout na jednu stranu krabičky na černém podkladu. Nechybí stručný úderný popis zobrazovaného ohrožení, typu „kouření způsobuje rakovinu úst a vypadávání zubů“. Deset příkladů si můžete prohlédnout ve fotogalerii níže. Bude připojeno také upozornění, že cigareta obsahuje více než čtyři tisíce toxických složek a že neexistuje bezpečná hladina nikotinu a dehtu. Z toho důvodu ministerstvo zakázalo využívat údaje o obsahu těchto dvou složek v rámci reklamy – výrobci nebudou moci například prohlašovat, že cigarety obsahují méně nikotinu a dehtu než dříve. Výrobci mají na přizpůsobení se novému nařízení devět měsíců.
Na krabičce bude také větším písmem vytištěno telefonní číslo určené osobám, které chtějí přestat kouřit.
Dospělé osoby vyobrazené na krabičkách jsou skutečně kuřáci, ne herci. Náměty navrhlo ministerstvo, ale konkrétní inzeráty byly zvoleny s pomocí studentů v Sao Paulu a Porto Alegre.
Podle brazilského ministra zdravotnictví Humberta Costy má agresivní grafika zapůsobit na kuřáky a zároveň odradit ty, kteří by s kouřením chtěli začít. Ministerstvo chystá speciální kampaň pro mládež a v příštím roce vytiskne a vylepí ve školách půldruhého milionu plakátů. Mají popisovat všechny složky obsažené v cigaretě.


Zdroj: iHNed, Tomáš Volf

















cigarro01.jpg ()
Kouření v těhotenství vyvolává
předčasné porody a rození dětí
s podprůměrnou vahou


cigarro02.jpg ()
Je obětí tabáku.
Kouření způsobuje cévní nemoci,
které mohou vést k amputaci.


cigarro03.jpg ()
Kouření způsobuje rakovinu úst a
vypadávání zubů.


cigarro04.jpg ()
Kouření způsobuje rakovinu hrtanu.


cigarro05.jpg ()
Kouření způsobuje impotenci.


cigarro06.jpg ()
Při kouření vdechujete arzén a
naftalín, používané také při hubení
krys a švábů.


cigarro07.jpg ()
Děti žijící s kuřáky trpí více na 
astma, zápal plic, záněty dutin a
alergie.


cigarro08.jpg ()
Kouření způsobuje
spontánní potrat.


cigarro09.jpg ()
Tato negróza byla způsobena
užíváním tabáku.


cigarro10.jpg ()
Kouření způsobuje
rakovinu plic.


,Čistý zisk amerického mediálního gigantu Viacom se ve třetím čtvrtletí zvýšil na 700 milionů dolarů ze 640 milionů ve srovnatelném loňském období. Oznámila to firma s tím, že vyšší příjmy z reklamy v jejích televizních sítích MTV a CBS vykompenzovaly slabou poptávku po rozhlasové reklamě.
Zisk činil 40 centů na akcii, takže překonal očekávání analytiků, kteří jej podle průzkumu firmy Reuters Research odhadovali na 38 centů. Celkové příjmy se zvýšily o pět procent na 6,6 miliardy dolarů z 6,3 miliardy před rokem a příjmy z reklamy stouply dokonce o osm procent.
Prezident a generální ředitel Mel Karmazin uvedl, že firma i nadále očekává pozitivní vývoj u celostátní reklamy. Známky oživení u lokální reklamy, která má dopad na rozhlasovou divizi, však zůstávají slabé.
Společnost, jež vlastní druhou největší rozhlasovou síť ve Spojených státech, dnes uvedla, že v příštím roce očekává nárůst tržeb o pět až sedm procent a zvýšení zisku na akcii o 13 až 15 procent, napsala agentura Reuters.
Do impéria Viacom patří také filmová studia Paramount Pictures. Firma rovněž vlastní největší řetězec videopůjčoven na světě Blockbuster, který v úterý oznámil, že ve třetím čtvrtletí zvýšil zisk o 25 procent na 63,7 milionu dolarů.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.