Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

V Brazílii se kouření mění v horor,Mediálnímu gigantu Viacom stoupl zisk díky televizní reklamě

Externí autor23. 10. 2003

Brazilští kuřáci možná zanedlouho budou lovit cigarety z krabičky raději poslepu, aby jim chuť nekazily skutečně velice naturalistické fotografie zobrazující možné dopady tohoto návyku. Brazilské ministerstvo zdravotnictví tento týden navrhlo novou grafiku varování, jež má účinněji odstrašit od zlozvyku, který si podle údajů ministerstva vyžádá ročně smrt 200 tisíc ze 170 milionů obyvatel země.
Mezi drastickými vyobrazeními je například potracený plod dítěte ve sklenici či muž s amputovanýma nohama.
Cigaretový průmysl musí obrázky vytisknout na jednu stranu krabičky na černém podkladu. Nechybí stručný úderný popis zobrazovaného ohrožení, typu “kouření způsobuje rakovinu úst a vypadávání zubů”. Deset příkladů si můžete prohlédnout ve fotogalerii níže. Bude připojeno také upozornění, že cigareta obsahuje více než čtyři tisíce toxických složek a že neexistuje bezpečná hladina nikotinu a dehtu. Z toho důvodu ministerstvo zakázalo využívat údaje o obsahu těchto dvou složek v rámci reklamy – výrobci nebudou moci například prohlašovat, že cigarety obsahují méně nikotinu a dehtu než dříve. Výrobci mají na přizpůsobení se novému nařízení devět měsíců.
Na krabičce bude také větším písmem vytištěno telefonní číslo určené osobám, které chtějí přestat kouřit.
Dospělé osoby vyobrazené na krabičkách jsou skutečně kuřáci, ne herci. Náměty navrhlo ministerstvo, ale konkrétní inzeráty byly zvoleny s pomocí studentů v Sao Paulu a Porto Alegre.
Podle brazilského ministra zdravotnictví Humberta Costy má agresivní grafika zapůsobit na kuřáky a zároveň odradit ty, kteří by s kouřením chtěli začít. Ministerstvo chystá speciální kampaň pro mládež a v příštím roce vytiskne a vylepí ve školách půldruhého milionu plakátů. Mají popisovat všechny složky obsažené v cigaretě.


Zdroj: iHNed, Tomáš Volf

















cigarro01.jpg ()
Kouření v těhotenství vyvolává
předčasné porody a rození dětí
s podprůměrnou vahou


cigarro02.jpg ()
Je obětí tabáku.
Kouření způsobuje cévní nemoci,
které mohou vést k amputaci.


cigarro03.jpg ()
Kouření způsobuje rakovinu úst a 
vypadávání zubů.


cigarro04.jpg ()
Kouření způsobuje rakovinu hrtanu.


cigarro05.jpg ()
Kouření způsobuje impotenci.


cigarro06.jpg ()
Při kouření vdechujete arzén a 
naftalín, používané také při hubení
krys a švábů.


cigarro07.jpg ()
Děti žijící s kuřáky trpí více na 
astma, zápal plic, záněty dutin a 
alergie.


cigarro08.jpg ()
Kouření způsobuje
spontánní potrat.


cigarro09.jpg ()
Tato negróza byla způsobena
užíváním tabáku.


cigarro10.jpg ()
Kouření způsobuje
rakovinu plic.


,Čistý zisk amerického mediálního gigantu Viacom se ve třetím čtvrtletí zvýšil na 700 milionů dolarů ze 640 milionů ve srovnatelném loňském období. Oznámila to firma s tím, že vyšší příjmy z reklamy v jejích televizních sítích MTV a CBS vykompenzovaly slabou poptávku po rozhlasové reklamě.
Zisk činil 40 centů na akcii, takže překonal očekávání analytiků, kteří jej podle průzkumu firmy Reuters Research odhadovali na 38 centů. Celkové příjmy se zvýšily o pět procent na 6,6 miliardy dolarů z 6,3 miliardy před rokem a příjmy z reklamy stouply dokonce o osm procent.
Prezident a generální ředitel Mel Karmazin uvedl, že firma i nadále očekává pozitivní vývoj u celostátní reklamy. Známky oživení u lokální reklamy, která má dopad na rozhlasovou divizi, však zůstávají slabé.
Společnost, jež vlastní druhou největší rozhlasovou síť ve Spojených státech, dnes uvedla, že v příštím roce očekává nárůst tržeb o pět až sedm procent a zvýšení zisku na akcii o 13 až 15 procent, napsala agentura Reuters.
Do impéria Viacom patří také filmová studia Paramount Pictures. Firma rovněž vlastní největší řetězec videopůjčoven na světě Blockbuster, který v úterý oznámil, že ve třetím čtvrtletí zvýšil zisk o 25 procent na 63,7 milionu dolarů.

×

Hoteliéři nechtějí platit za autorská práva z televizí v pokojích

Starší článek

Mediálnímu gigantu Viacom stoupl zisk díky televizní reklamě

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: ADC Czech Republic

ADC Awards posouvají termíny, Louskáčky budou rozdány v listopadu

Ocenění kreativy v české reklamě Art Directors Club Czech Creative Awards se pro přihlášky otevře v srpnu. Slavnostní vyhlášení výsledků pak proběhne…
3. 3. 20213. 3. 2021
Lidé

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Jednatel společnosti Digital Broadcasting zemřel v úterý večer. V médiích začal podnikat na konci devadesátých let, kdy založil rádio Čas.
3. 3. 20213. 3. 2021
Sport

FC Viktorie Plzeň prodloužila spolupráci s agenturou Beneš & Michl

Grafická a webová agenturu Beneš & Michl navazuje na osmiletou spolupráci s fotbalovým klubem FC Viktoria Plzeň, jemuž už od roku…
3. 3. 20213. 3. 2021
Média

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let
Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více