Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Na splátky se v Česku nakupuje stále více zboží

Externí autor23. 10. 2003

Nákupy na splátky nabírají na stále větší oblibě. Největší společnosti v oboru potvrzují, že jejich obchody za letošní tři čtvrtletí v porovnání s loňskem výrazně vzrostly a že se jim daří odrážet sílící konkurenci bank.
Například Home Credit poskytl od začátku roku úvěry v objemu 3,2 miliardy korun, což představuje meziroční zvýšení o šedesát procent. Společnost GE Capital Multiservis financovala svým klientům nákupy za více než 3,5 miliardy korun a ve třetím čtvrtletí dosáhla meziročního nárůstu o 29 procent. Další firma z “velké trojky”, Cetelem, evidovala zvýšení spotřebitelských půjček o více než dvacet procent. “Za celý letošní rok by objem všech poskytnutých půjček měl dosáhnout pět miliard korun,” uvedla Jana Skalová, mluvčí Cetelem.
Spotřebitelské půjčky v bankách dosáhly ke konci srpna 55,8 miliardy a meziročně se zvýšily zhruba o 28 procent.
Růst obchodů splátkových společností dávají odborníci do souvislosti hlavně s tím, že se lidé v Česku naučili žít na dluh. “Nákupní zvyklosti se velmi přiblížily zemím s vyspělou tržní ekonomikou, kde je život na dluh běžný. Tento trend se už plně adaptoval i v českém prostředí,” říká Jana Skalová ze společnosti Cetelem.
Podle Ondřeje Sedloně z GE Capital Multiservis má se splátkovým prodejem zkušenost zhruba čtyřicet procent populace a opakovaně se o tuto možnost zajímá. To potvrdil i nedávný průzkum TNS Factum, podle kterého se během příštích dvanácti měsíců chystá využít možnosti splátkového prodeje 11 procent dotázaných.
Další experti poukazují na to, že splátkový prodej je přitažlivý pro lidi s nižšími příjmy, kteří by se k půjčce v bance kvalifikovali obtížně, nebo by ji vůbec nezískali.
Právě proto mají splátkové společnosti velkou část klientely v oblastech s vysokou nezaměstnaností: “Největší růst obchodů zaznamenáváme na severní Moravě,” potvrzuje Sedloň a dodává: “Z našich statistik však vyplývá, že nezaměstnanost nemá vliv na špatnou platební morálku našich klientů.”
Dosavadní vývoj také potvrzuje, že nejčastěji si lidé na dluh kupují takzvanou bílou a černou techniku, tedy ledničky, pračky a audiovizuální zařízení. Roste však zájem o splátkový prodej počítačů a nábytku. Z toho důvodu dochází ke zvyšování průměrné částky splátkového prodeje a k prodlužování splatnosti půjček splátkových společností. Stále však převládají půjčky na zboží v hodnotě 10 tisíc korun, které lidé splácejí zhruba jeden rok. Například GE Capital Multiservis má více než polovinu zákazníků prodeje na splátky na zboží kolem deseti tisíce korun, které lidé splácejí dvanáct až patnáct měsíců.

Hospodářské noviny, 23.10.2003, autor: Olga Skalková

×

Kdo zabil Pearla? Teorie se různí

Starší článek

Karel Hvížďala dostal Kischovu cenu

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Mladá Fronta

Tištěné tituly MF se vydražily za 4,2 miliony korun. Soud si řekl o repete

Některé tištěné tituly uzavřeného vydavatelství Mladá fronta se včera vydražily, celkem za 4,2 milionu korun bez DPH.  Krajský soud v Českých Budějovicích…
15. 1. 202115. 1. 2021
Lidé

PR oddělení Středočeského kraje povede Martina Kemrová

Za komunikaci Krajského úřadu Středočeského kraje nově zodpovídá bývalá dlouholetá mluvčí mobilního operátora T-Mobile Martina Kemrová. T-Mobile opustila…
15. 1. 202115. 1. 2021
Marketing

Lego bude nabízet své stavebnice pro dospělé v showroomech Alza.cz

Společnosti Lego se při pandemii mimořádně daří. A to i kvůli obrovskému zájmu dospělých zákazníků. Značka tak hledá způsob, jak k nim…
15. 1. 202115. 1. 2021
Akce

Slovenský Triad Advertising získal Grand Effie na soutěži Effie Awards …

Evropská soutěž efektivity komunikace ocenila projekt Šetrič pro VÚB banku, která bojovala s impulzivními nákupy na internetu. Agenturou roku je…
14. 1. 202115. 1. 2021

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

PR oddělení Středočeského kraje povede Martina Kemrová
Marketing značek Mattoni 1873 posilují Moravcová a Tomečková

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více