Churavějící internetový sektor čeká letos ozdravná injekce v podobě více než desetiprocentního růstu internetové reklamy. To je nejvyšší tempo růstu za poslední tři roky. Vyplývá to ze studie provedené společnostmi PriceWaterhouseCoopers (PWC) a Zenith Optimedia v šesti západoevropských zemích.
Podle studie se v letošním roce zvýší výdaje na onlinovou reklamu o 10,2 procenta na 886 milionů eur. Do roku 2007 pak výdaje vzrostou až na více než 1,25 miliardy eur. Mezi země zahrnuté do průzkumu patří Británie, Francie, Německo, Itálie, Španělsko a Nizozemsko.
Celkový obrat internetového trhu, tedy tržby z připojení a reklamy, se má v období 2003 až 2007 zvýšit o 7,4 procenta na 18,1 miliardy eur. Za nárůstem bude stát hlavně vysoká poptávka po širokopásmovém vysoce rychlostním internetu. Webovou reklamu podpoří podle analytiků v této době hlavně olympijské hry v létě 2004 a světové mistrovství ve fotbale v roce 2006.
Analytici se různí v názorech na to, co nárůst reklamy evropskému internetovému sektoru přinese. Podle jedněch zlepší vyšší příjmy náladu investorů vůči internetovým firmách a akcie těchto firem se mohou stát v dlouhém období hlavním motorem růstu burzy. Další však uvádějí, že příjmy z reklamy jsou pouze malou částí trhu a růst výdajů inzerentů celý internetový trh téměř neovlivní, napsala agentura Reuters.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).