Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Studie: Na maloobchodním trhu je dost prostoru

Externí autor22. 10. 2003

Ve střední a východní Evropě stále existuje velký prostor pro růst trhu se spotřebním zbožím. Podmínkou jsou však dlouhodobé investice. Na českém trhu se mohou firmy rozvíjet zejména, pokud rozšíří aktivity do malých a středních měst, zvýší kvalitu nabídky a služeb a posílí věrnost zákazníků prostřednictvím vlastních značkových produktů.
Tvrdí to společnost PricewaterhouseCoopers (PwC) ve své nové studii.
Expanze maloobchodních řetězců na českém trhu podle PwC výrazně změnila chování spotřebitelů. Ti dnes při nákupu potravin a spotřebního zboží dávají přednost velkým obchodním centrům, což podle PwC snižuje zisky menších prodejců. “Češi jsou v tomto směru do značné míry podobní západoevropským spotřebitelům,” míní Thomas Linder z PwC. Českou republiku přitom považují zahraniční investoři za jednu z nejatraktivnějších ekonomik mezi postsocialistickými zeměmi.
Postupné nasycení trhu však dosavadní expanzi maloobchodních potravinářských řetězců a růst jejich tržeb zpomalilo. Jen omezený prostor existuje také pro další růst na trhu rychloobrátkového spotřebního zboží. Tyto společnosti se proto podle PwC spíše zaměří na zvyšování tržeb na čtvereční metr.
Mezi klíčové předpoklady pro úspěch firem na trzích spotřebního zboží patří podrobný průzkum místních trhů, kvalitní školení místních zaměstnanců a vedoucích pracovníků a řízení dodavatelských vztahů, uvádí analýza PwC.

×

Rádio Sázava mlčí, RRTV mu odebrala licenci

Starší článek

Do slovenského rádia Twist vstoupí americká skupina iEurope

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Bohumil Pospíšil

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20217. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více