Polská vláda schválila mediální zákon podle požadavků EU

22. 10. 2003 09:10

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Polská vláda schválila nový mediální zákon, který odpovídá standardům Evropské unie. Jde o součást snahy Polska uvést svoji legislativu do souladu s EU před vstupem v květnu příštího roku.
Nový zákon, který projedná parlament, ruší po vstupu země do EU jakákoli omezení pro firmy z unie, které by chtěly vstoupit do polských rádií či televizí. Investoři ze zemí mimo EU budou moci v rozhlasových a televizních společnostech držet nejvýše 49 procent. Dosud mohou vlastnit maximálně 33 procent.
Zákon se zaměřuje na reformy potřebné pro to, aby mediální pravidla byla v souladu s těmi v EU. Regulují oblasti jako veřejná pomoc, reklama či kvóty pro programy vyrobené v EU. Netýkají se však nejspornějších otázek, jako jsou křížové vlastnické vztahy v mediálních společnostech, které byly příčinou korupčního skandálu. Ten dodnes doznívá mezi politiky spojenými s vládnoucí sociálně demokratickou stranou.
Parlamentní komise vyšetřuje stížnost předního polského deníku Gazeta Wyborcza, že její vydavatel, společnost Agora, byl vystaven úplatku několika milionů dolarů. úplatek se jí pokusil dát přední filmový producent Lew Rywin v souvislosti obcházením mediálního zákona. Rwin je vyšetřován pro pokus o úplatkářství. Skandál odkryl pochybné spojitosti mezi předními politiky, pravidly pro vysílání a šéfy veřejnoprávní televize.
Vláda chce zakázat vydavatelům novin, aby kupovali televizní stanice. Plánuje zavést další opatření na ochranu veřejnoprávních médií na úkor soukromých majitelů a vydavatelů, napsala agentura Reuters.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.