Pánský časopis Penthouse je na prodej
Časopis pro pány Penthouse je na prodej. Rozhodnutí o prodeji je součástí dohody mezi mateřskou společností General Media, která je od srpna pod bankrotovou ochranou, a věřiteli. Oznámil to právní zástupce firmy Robert Feinstein s tím, že Media General jedná o prodeji Penthouse a dalšího jmění s potencionálními zájemci.
Firma General Media požádala o ochranu před věřiteli v srpnu. Cílem tohoto rozhodnutí byla snaha firmy o restrukturalizaci aktivit a dluhu, který se vyšplhal na 40 milionů USD. Ochrana před věřiteli zabraňuje vyhlášení exekuce na firmu.
Feinstein se však odmítl vyjádřit ke jménům zájemců. Dodal, že zájem o jmění je díky světově proslulému jménu Penthouse vysoký. Není však jisté, kdo má seriózní zájem o koupi. Podle současných plánů by měl prodej jmění General Media skončit v polovině ledna.
Penthouse začal v roce 1965 vydávat Bob Guccione. Později se časopis stal jedním z nejznámějších časopisů pro pány spolu s Playboyem a Hustlerem. V posledních letech však prodej časopisu prudce klesá, protože zákazníci dávají přednost vyhledávání podobných obrázků na internetu. Mladší čtenáři pak tíhnou spíše k časopisům orientovaným více na celebrity a méně na erotické obrázky, jako je Maxim, napsala agentura Reuters.
Prodejnost časopisu na stáncích v uplynulých měsících drasticky klesla, což snížilo příjmy z 101 milionů dolarů v roce 1998 na 53,8 milionu loni. V nejlepších časech časopis dosahoval distribuce až pěti milionů výtisků. Loni v prosinci se jejich počet propadl na desetinu. Konkurenční Playboy vypouští do prodeje měsíčně 3,2 milionu výtisků.