Cesnet a Jyxo spustili vyhledávání multimédií na internetu

20. 10. 2003 12:10

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Provozovatel akademické internetové sítě Cesnet a společnost Jyxo spustili internetový vyhledávač multimediálních dat. Jeden z prvních systémů tohoto druhu na světě umožňuje fulltextové vyhledávání videa, obrázků či hudebních souborů podobně jako ve webových stránkách.
Díky své modularitě je systém na adrese www.jyxo.cz schopen indexovat prakticky veškerá multimediální data na internetu nezávisle na formátu. Systém rozpoznává všechny běžné formáty od MPEG, Real Video a Windows Media až po formáty AVI s kodekem DivX. Materiál musí být k dispozici na webových stránkách.
Sdružení Cesnet bylo založeno vysokými školami a Akademií věd ČR kvůli provozování národní sítě pro vědu a výzkum. Je financováno z prostředků Rady vlády pro vědu a výzkum a svých členů. Jyxo vyvíjí a dodává technologie pro vyhledávání v rozsáhlých databázích, řešení pro analýzu dat a práci s přirozeným jazykem.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.