Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Výrobci outdooru hledají zákazníky v cizině

Externí autor20. 10. 2003

Ani letošní úspěšná turistická sezóna nezastavila postupný pokles zájmu o vybavení pro pobyt v přírodě. Prodejci potvrzují, že především stany, spací pytle a batohy nešly v mnoha případech na odbyt tak jako v minulých letech.
Odborníci nevidí příčinu poklesu ani tak ve spořivosti kupujících, ale spíše v určité nasycenosti trhu. “Pokud se neobjeví nějaký převratný styl turistiky, který by vyžadoval nové druhy vybavení, nelze v budoucnu předpokládat výrazný nárůst odbytu,” soudí analytik společnosti Stem/Mark Pavel Šimoník.
Výrobci, jako například plzeňský Hannah či brněnská Gemma, nehodnotí situaci jako výrazný pokles zájmu spotřebitelů. Přesná čísla o prodeji však odmítají uvádět. “V celkovém objemu tohoto vybavení lze hovořit spíš o určité stagnaci. V tom ale nevidíme problém, zákazníci se nyní spíš orientují na konkrétní značky,” uvedl spolumajitel společnosti Hannah Stanislav Krpejš. Osmdesát procent produkce outdoorového vybavení tohoto významného českého výrobce pochází z certifikovaných továren v Číně. Hannah polovinu svých výrobků exportuje do více než dvaceti zemí a podíl vývozu chce ještě zvýšit. Svou téměř kompletní produkcí outdoorového vybavení pokrývá trh po celý rok, i když největší odbyt zaznamenává v oblasti zimního oblečení.
I další výrobci hledají větší odbyt na zahraničních trzích. “To nyní chtějí asi všichni. Domácí trh už opravdu nejde moc nahoru,” míní Milan Antonovič z brněnské firmy Gemma, která zatím vyváží do šesti zemí a největší zájem je na zahraničních trzích hlavně o batohy a vodácké pytle.
“Lidé nakupují ve vlnách a na poslední chvíli,” tvrdí výkonný ředitel Husky CZ Zdeněk Kolomazník. Dodává, že jeho společnost s letním prodejem problém neměla. “Drtivá většina našich zákazníků kupuje vybavení v létě. Nám pomohl především kempink, tedy spací pytle a stany. V porovnání s loňským rokem jsme toho prodali zhruba o 15 procent více,” řekl Kolomazník.

Hospodářské noviny, 20.10.2003, autor: Miroslav Petr

×

Studie: Reklamní strategie výrobců aut není účinná

Starší článek

MF dále jedná s EMV o sporu kvůli TV3, podrobnosti nezveřejní

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více