Z tiskáren Uni Grafia a Česká typografie vznikla Česká Unigrafie
Na trh tiskáren vstoupil od října nový subjekt, kterým je akciová společnost Česká Unigrafie. Firma vznikla spojením výrobních kapacit a.s. Uni Grafia a s.r.o. Česká typografie Praha. Na trhu tisku časopisů, knih, letáků a katalogů nyní bude podnik v tuzemsku zaujímat jedno z předních míst, řekl člen představenstva České Unigrafie Václav Navrátil.
Majitelem nově vzniklé firmy je evropská investiční společnost, jejíž jméno zatím podle Navrátila firma nebude uvádět. Členové představenstva České Unigrafie nejsou akcionáři, podotkl. Evropská firma před několika měsíci odkoupila od a.s. Česká typografie její dceřinou společnost s r.o. Česká typografie Praha. Akcie Uni Grafie koupila firma od fyzických osob, dodal.
Česká Unigrafie by nyní chtěla využít příznivých efektů fúze a dále rozšiřovat kapacity v rámci specializace na kvalitní barevný tisk, uvedl předseda představenstva a generální ředitel firmy Miloš Richter. Právě v této oblasti je podle zástupců firmy na trhu prostor, tisk novin se v posledních letech přesunul do rukou vydavatelských domů deníků.
Tržby s.r.o. Česká typografie loni činily 225 milionů korun, Uni Grafie 149 milionů korun, dohromady tedy 374 milionů. Letošní tržby by měly být asi 275 plus 181 milionů, celkem 456 milionů korun. Česká Unigrafie by měla v roce 2004 dosáhnout tržeb 540 milionů korun, odhadli zástupci firmy.
Z právního hlediska se fúze uskutečnila tak, že a.s. Uni Grafia se přejmenovala na Českou Unigrafii. Do této společnosti majitelé převedli výrobní kapacity ze s.r.o. Česká typografie Praha, jež bude nadále existovat, nicméně se už nebude věnovat dosavadním tiskárenským aktivitám.
Do klíčových funkcí České Unigrafie přešli manažeři z obou firem i prakticky všichni zaměstnanci. Těch má nyní firma podle Navrátila asi 280.