EK: Státní pomoc televizím v Itálii a Portugalsku byla v pořádku

15. 10. 2003 14:10

— Mohlo by vás zajímat —

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Evropská komise rozhodla, že italská ani portugalská vláda neporušily pravidla Evropské unie, když poskytly finanční pomoc svým státním televizím. Komise přesto navrhla, aby televize oddělily peníze určené na službu veřejnosti od peněz, které mají ke komerčním účelům.
„Evropská komise informovala Itálii a Portugalsko, že určitá opatření přijatá v 90. letech na podporu italské a portugalské televize jsou v souladu s požadavky státní pomoci,“ uvedla komise ve svém sdělení. Šlo o stanice RAI z Itálie a RTP z Portugalska.
Komise také posuzovala pomoc španělské vlády státní televizi RTVE a požádala Madrid, aby pozměnil garance, které televizní stanici přiznává. V případě italské a portugalské televize se EK snažila zjistit, zda vlády těmto stanicím neposkytují více peněz, než je nutné k zajištění služeb pro veřejnost.
Vlády mohou program veřejné služby definovat v podstatě tak, jak chtějí. Musejí si ale dát pozor na to, aby podpora televizí byla v rozumné míře a aby byla omezena jen na veřejnou službu, kterou má televize poskytovat, podotýká agentura Reuters.
Největší pozornost komise při vyšetřování zaměřila na stanici RAI, která ovládá asi 95 procent italského televizního trhu spolu s komerční televizí Mediaset. Tu ovládá rodina premiéra Silvia Berlusconiho. Mediaset si stěžoval, že vláda poskytla stanici RAI koncem 90. let daňové úlevy a další výhody.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.