Vydavatelům novin v USA díky vyšší reklamě roste zisk
Předním americkým vydavatelům novin rostl ve třetím čtvrtletí zisk. Za oživením stojí hlavně vyšší poptávka po reklamě v novinách. Největšímu americkému vydavateli novin Gannett stoupl zisk o pět procent. Hlavnímu konkurentovi Dow Jones, který mimo jiné vydává Wall Street Journal, se zisk až ztrojnásobil.
Gannett vydává kolem 100 deníků. Ke zvýšení zisku na 279 milionů USD pomohl společnosti hlavně nárůst reklamy v listu USA Today. Čtvrtletní příjmy firmy stouply o čtyři procenta na 1,63 miliardy USD. Příjmy z prodeje novin se zvýšily o pět procent, stejně jako příjmy z reklamy. Největší zájem o reklamu přichází podle firmy od telekomunikačních, maloobchodních a farmaceutických společností a cestovních kanceláří.
Zisk vydavatelské firmy Dow Jones stoupl na 9,1 milionu USD z loňských 2,5 milionu USD. Tržby se zvýšily o sedm procent na 375,9 milionu USD, z toho příjmy z reklamy v americké edici listu Wall Street Journal se zvýšily o 7,1 procenta.
Ke zlepšení nálady vůči vydavatelským firmám přispěla i menší společnost E.W. Scripps, vydavatel listu Rocky Mountain News. Té však k dvojnásobnému zvýšení zisku na 51,9 milionu USD pomohly hlavně příjmy televizní divize. Scripps vydává 20 novin a novinová divize se na celkových příjmech podílí 37 procenty. Příjmy skupiny stouply o 24 procent na 440,5 milionu USD, příjmy novinové divize však zůstaly beze změny a příjmy z novinové reklamy stouply o 0,5 procenta.
Analytici očekávají letos mírné oživení novinové reklamy a její další růst v příštím roce. Několik vydavatelů a analytiků však varuje, že růst bude nerovnoměrný, protože výhled ekonomiky zůstává stále pochmurný, napsala agentura Reuters.