CzechTourism láká britské pořadatele kongresů do Prahy

15. 10. 2003 09:10

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Vládní agentura na podporu turistiky CzechTourism láká britské pořadatele kongresů do Prahy. Nabídku kongresových možností hlavního města, ale i dalších míst v ČR, CzechTourism předkládá od dnešního dne britským cestovním kancelářím a pořadatelům kongresů v Londýně, Manchesteru a Edinburghu, sdělila mluvčí CzechTourismu Hana Čermáková.
CzechTourism chce Prahu znovu vrátit mezi deset světových kongresových metropolí. Turistická centrála proto letos začala prezentovat kongresové možnosti města na veletrzích cestovního ruchu po celém světě, ale i na odborných veletrzích. Informace o možnostech pořádání kongresů v Praze i v celé České republice tak mohli získat například i vystavovatelé a návštěvníci na brněnském strojírenském veletrhu. V Británii se zástupci 11 českých hotelů a vlastníků kongresových sálů, ale i dopravců setkají na workshopech a prezentacích s asi 110 britskými pořadateli kongresů.
Ani přes pozitivní reference z bezproblémového průběhu zasedání MMF a NATO se Česká republika a Praha loni neumístily mezi nejoblíbenějšími místy pro kongresy. Česko se v žebříčku zemí s nejvíce mezinárodními kongresy pohybuje na 31. místě. Praha je mezi kongresovými městy na 24. pozici.
Vedoucí hostitelskou zemí v celosvětovém kongresovém cestovním ruchu jsou USA, které se na něm v roce 2001 podílely 12,91 procenty. Po teroristických útocích v roce 2001 pořadatelé některé kongresy přesunuli z amerického kontinentu do Evropy a zámořských destinací. V Evropě zaujímá největší podíl na kongresovém cestovním ruchu Velká Británie s 6,64 procenta před Francií s 6,48 procenta a Německem s 5,86 procenta.
Paříž, která v roce 2001 hostila téměř 2,5 procenta všech setkání mezinárodních organizací, vede v žebříčku oblíbenosti kongresových měst. Po ní následují Londýn, Brusel, Vídeň a Singapur.

HH, čtk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.