Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Náklady zcela nepokryjí ani zisky z televize

Externí autor15. 10. 2003

Trojice českých zástupců v Poháru UEFA na svou účast v této soutěži finančně doplácí
Pro tři české kluby, které budou v Poháru UEFA dnes a zítra usilovat o postup do druhého kola, znamená účast na evropské scéně zvýšenou finanční zátěž. Blížící se reformu této soutěže proto zástupci Slavie, Teplic a Žižkova komentují jako nezbytnou.
Evropská fotbalová unie zavede od příštího ročníku systém základních skupin a na další období hledá nové způsoby marketinku. “Hrát Ligu mistrů a Pohár UEFA je diametrálně odlišné, vůbec se to nedá porovnávat. Pokud se klub nedostane alespoň do semifinále, je pro něj Pohár UEFA z tohoto pohledu zcela nezajímavý,” přiznává teplický ředitel František Hrdlička. Šéf Slavie Vladimír Leška souhlasí, že z finančního hlediska není účast v Poháru UEFA lukrativní záležitostí: “Pravděpodobnost, že v něm vyděláte stejné peníze jako v Lize mistrů, je mizivá.”
Peníze do bezedných klubových pokladen tedy může přinést pouze zisk z prodeje televizních a reklamních práv. Ty pro domácí utkání nabízí klub sám, o prodej do zahraničí se pak starají marketinkové společnosti, s nimiž kluby obvykle podepisují smlouvy na delší časové období. “Klub nemá pozici, aby se na trhu s televizními právy prosadil, a to je zejména v prvních kolech velmi důležité,” vysvětluje Vladimír Leška.
“Jenže ani tím se dnes již moc vydělat nedá, všechny televizní společnosti musí šetřit,” doplňuje Lešku Hrdlička s tím, že záleží především na atraktivnosti soupeře. “Každý východoevropský klub si přeje za soupeře německý tým, protože ještě předloni to bylo terno. Tehdy bychom na souboji s Kaiserslauternem vydělali 25 miliónů korun, letos je to podstatně horší. Modlím se, aby na odvetu přišlo minimálně osm tisíc diváků, pak bychom alespoň pokryli všechny náklady za první kolo.”
Ještě o něco hůře jsou na tom Žižkov, který se utká s dánským Bröndby Kodaň, a Slavia Praha, jež coby nasazený tým narazila v prvním kole na Smederevo. Neznámý srbský tým zájem zahraničních televizí nepřitáhl.
Uhradit zhruba dvoumiliónové náklady za dva zápasy prvního kola přitom klubům příliš nepomohou ani prodaná televizní práva na nadcházející odvety tuzemským televizním stanicím, od nichž kluby inkasují obvykle částku pohybující se kolem půl miliónu korun.
Vyplatí se tedy vůbec účast v soutěži, která po boku nablýskané Ligy mistrů vypadá jako chudý příbuzný? “Jistě, ze sportovního hlediska je to určitě přínos. Ale aby se klub výrazně zviditelnil, musel by pohár hrát pravidelně a dosahovat v něm jen nejlepších výsledků. Pro většinu českých klubů tak zůstává největší motivací finanční zisk, který je ale v úvodu soutěže zanedbatelný,” krčí rameny teplický ředitel Hrdlička.

Hospodářské noviny, 15.10.2003, autor: Pavel Kalouš

×

První reality TV show zařadí Óčko

Starší článek

CzechTourism láká britské pořadatele kongresů do Prahy

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: MAM

V Praze odstartuje kampaň k očkování. Opírá se o kreativu DDB

Hlavní město Praha spouští vlastní informační kampaň k očkování. Spojilo se s agenturou DDB, která už před časem nabídla státu sedm kreativních…
25. 1. 202125. 1. 2021
Akce

Nejlepší rozhovor či reportáž? Novinářská cena uzavírá nominace …

Až do 1. února může široká veřejnost, redakce i novináři nominovat nejlepší žurnalistické práce do soutěže Novinářská cena, kterou…
25. 1. 202125. 1. 2021
Média

Zločiny Velké Prahy. V neděli startuje nový seriál České televize

Píše se rok 1922 a společně s ním vzniká i Velká Praha – k centru se připojují Dejvice, Břevnov, Smíchov, Žižkov, Karlín, Nusle…
25. 1. 202125. 1. 2021
Lidé

Novým generálním ředitelem Sazky bude Aleš Veselý, dosud vedl marketing

Sazka bude mít od února nového generálního ředitele. Stane se jím Aleš Veselý, který v loterijní společnosti dosud zastával pozici ředitele…
25. 1. 202125. 1. 2021

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Novým generálním ředitelem Sazky bude Aleš Veselý, dosud vedl marketing
Jan Potměšil je novým šéfredaktorem eXtra.cz. Plánuje posílení redakce

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více