Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Český trh s elektrospotřebiči se mění

Externí autor15. 10. 2003

Zhruba deset procent trhu elektroniky již může pokrývat síť tří set dvou prodejen Hele. To značí větší ekonomickou sílu, než mají jednotlivé velké řetězce specializovaných prodejen nebo hypermarketů. Organizátor sdružení maloobchodníků, společnost Home Credit Finance, však zatím tento fakt nechce využít k většímu propojení. “Logika celé sítě Hele je ve sjednocení reklamních aktivit, které k malým prodejcům mohou přilákat další zákazníky. Určitě nebudeme suplovat velkoobchod,” říká generální ředitel splátkového prodejce Pavel Plachký. Do konce roku by chtěl, aby k existujícím členům přibylo dalších dvě stě prodejen. V Evropě přitom běžně fungují i sdružení prodejců, kteří dosahují mnohem menšího počtu členských obchodů. Například v Maďarsku má jeden svaz 70 členů. Naopak sdružení prodejců černé elektroniky v Rakousku čítá 290 prodejních míst. “Sdružování nezávislých prodejců do větších celků je v Evropě celkem obvyklé. Z významných sdružení lze například jmenovat Euronics International, který sdružuje téměř čtyři tisíce evropských firem. V České republice je členem tohoto mezinárodního sdružení například společnost HP Tronic, která vlastní a využívá obchodní značku Proton,” vysvětluje analytik marketinkové společnosti Incoma Research Petr Voříšek.
Síť Hele podle Voříška pravděpodobně utrží 4 až 5,5 miliardy korun ročně. To je více než největší jednotliví specializovaní prodejci elektroniky, jako jsou například firmy Datart International, Electrocity a nebo Okay. Kupříkladu společnost Datart utržila za rok 2001 ve svých patnácti prodejnách jednu a půl miliardy korun. Ostatní prodejci, jako například ElectroWorld, své výsledky obvykle v obchodním věstníku nezveřejňují. Podle jejího ředitele Jiřího Řízka se dá v budoucnu očekávat, že ceny elektrospotřebičů budou klesat. “Cenový pokles bude pokračovat anebo se za stejné ceny spotřebitelé dočkají vyšší kvality. Nemyslím si však, že to bude reakcí na vznik sítě maloprodejců,” sdělil Řízek.
Podle Jiřího Dostála, vlastníka prodejny Dostál Jiří Elektro je nynější sjednocení aktivit menších obchodníků logické a očekávatelné. “Není to sice nějaký průlom, ale jde o nezbytnost. Jako malí prodejci jsme přirozeně proti velkým znevýhodněni, ačkoliv je náš podíl na trhu větší. Proč tedy nesjednotit síly?” uvedl Dostál.
S tím souhlasí i Ondřej Kučera ze společnosti Elektrocentrum Jasná, která také vlastní členskou prodejnu aliance Hele. “Je to pro nás příležitost vyrovnat se vysokým marketinkovým nákladům velkých řetězců. Očekávám, že zákazníci by pak mohli u nás zůstat, neboť jim můžeme nabídnout například individuální přístup,” doufá Ondřej Kučera.
Malý prodejci podle studie Elektro 2004 společností Incoma Research a GfK Praha představují 50 procent trhu, specializovaní prodejci jako Datart či Electrocity třicet procent a další řetězce pětinu.
Alianci Hele dodávají pro její takzvané akční nabídky své výrobky exkluzívně firmy Philips, Whirlpool, Fagor a Thomson. Tyto akce by měly být základem strategie, jak menším prodejcům přilákat zákazníky. Nabídky by se měly minimálně třikrát ročně měnit.

Hospodářské noviny, 15.10.2003, autor: Michal Uryč-Gazda

×

Liberecký fotbal s obrazovkou

Starší článek

První reality TV show zařadí Óčko

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: ADC Czech Republic

ADC Awards posouvají termíny, Louskáčky budou rozdány v listopadu

Ocenění kreativy v české reklamě Art Directors Club Czech Creative Awards se pro přihlášky otevře v srpnu. Slavnostní vyhlášení výsledků pak proběhne…
3. 3. 20213. 3. 2021
Lidé

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Jednatel společnosti Digital Broadcasting zemřel v úterý večer. V médiích začal podnikat na konci devadesátých let, kdy založil rádio Čas.
3. 3. 20213. 3. 2021
Sport

FC Viktorie Plzeň prodloužila spolupráci s agenturou Beneš & Michl

Grafická a webová agenturu Beneš & Michl navazuje na osmiletou spolupráci s fotbalovým klubem FC Viktoria Plzeň, jemuž už od roku…
3. 3. 20213. 3. 2021
Média

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let
Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více