Lesy ČR budou na reklamu a PR vypisovat výběrová řízení
Státní podnik Lesy České republiky, který má od září nové vedení, bude na reklamu a mediální prezentaci od příštího roku vypisovat výběrová řízení. Dosud podnik žádná výběrová řízení nevypisoval, protože k tomu nemá ze zákona povinnost. Loni podnik na reklamu a PR vydal přes 22 milionů korun.
“Na celou tuto činnost budeme v lednu či únoru vypisovat výběrové řízení, kde chceme definovat naše záměry, naše cíle a směr představy o spolupráci,” řekl generální ředitel státních lesů Kamil Vyslyšel.
Největší díl peněz státních lesů na reklamní činnost čerpá reklamní agentura Creative Direction, která pro lesy pracuje od roku 1997. Ročně jí podnik platí zhruba 17 až 19 milionů korun. Podnik ještě spolupracuje s PR agenturami Elisa a V.I.A. Praha, na něž loni dohromady připadly asi tři miliony korun.
Hlavním reklamním výdajem státních lesů byla loni výroba a vysílání televizních spotů ve výši deseti milionů korun a podpora vzniku televizních pohádek v České televizi ve výši tří milionů korun. Téměř dva miliony korun podnik dal na prezentaci na výstavách, milion stála výroba podnikového časopisu.
Ve vztahu k veřejnosti se Lesy ČR chtějí profilovat jako subjekt přátelský k lidem. Jejich sloganem je Lesy České republiky – vstupte bez klepání. Podobná hesla mají i finské státní lesy (Vítejte ve Vašem lese) či švédské (Otevřeno denně).
Lesy ČR hospodaří na více než polovině lesů v zemi, jejich roční tržby přesahují pět miliard korun a zisky se pohybují v řádu stamilionů.