Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Warner a BMG zavedly novou technologii výměny hudby na mobilech

Externí autor14. 10. 2003

Obří nahrávací společnosti Warner Music a BMG se staly prvními, které přijaly novou technologii telefonní výměny hudebních nahrávek. Hudební fanoušci si v novém systému budou moci stahovat písničky na mobilní telefony a vyměňovat si je s přáteli, oznámily v Londýně obě firmy.
Technologie, představená na ženevském veletrhu ITU Telecom World, bude fungovat pod označením OMA DRM. Novou technologii správy digitálních práv (DRM) vyvinula mladá norská firma Beep Science.
Technologie umožní vlastníkům mobilů vybavených funkcí mediálních vzkazů MMS posílat obrazové a zvukové klipy jiným vlastníkům telefonů a také je přijímat. Nahrávací společnosti budou získávat peníze jednak při stahování písní z jejich centrálního serveru, ale také při následné výměně mezi uživateli, řekl šéf Beep Science Jan Rune Hetle.
Vznik telefonů s funkcí MMS umožnil mediálním společnostem prodávat různé druhy krátkých klipů od písní po zhuštěné sportovní záznamy. Vyhlídky na vydělání peněz však jsou na tomto poli nadále dosti nejisté. Šéfové nahrávacích firem se proto zoufale snaží dostat pod kontrolu výměnu nahrávek mezi jednotlivými uživateli, napsala agentura Reuters.
Uživatelské výměnné sítě na internetu jako Kazaa nebo Grokster vytvořily silně rostoucí nelegální trh hudebních nahrávek zdarma. Tyto sítě, které nahradily soudně zlikvidovanou bezplatnou výměnnou službu Napster, jsou podle hudebních společností jednou z hlavních příčin prudkého propadu prodeje nahrávek za poslední tři roky.
BMG z koncernu Bertelsmann a Warner Music ze skupiny AOL Time Warner jsou prvními dvěma velkými značkami, které novou technologii odzkouší. Nyní je OMA DRM testována na 50 mobilních operátorech v Evropě a funguje na přístroji Nokia 6220, uvedl Hetle. Podle něho by své modely měli brzy uvést na trh další výrobci jako Siemens a Samsung.

×

Redaktoři Inpulsu se s vydavatelstvím nedohodli, dostali výpověď

Starší článek

Poslední vyslechnutý svědek v případu Kelly hájil vládu

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: AČRA MK

Konference Digimedia se přesouvá na září

Kvůli pandemii a prodlevě v očkování se konference o rozhlasové a televizní digitalizaci a mobilní komunikaci posouvá z 10. června na 22. září.
12. 4. 202112. 4. 2021
Marketing

Agresivitu za volantem pomůže odnaučit série videí s komikem Tigranem Hovakimyanem

Mladí řidiči jsou na silnicích až 2,5 krát rizikovější. Každý pátý majitel auta ve věku 18 let způsobí nehodu. V kampani proti agresivitě za volantem proto…
12. 4. 202112. 4. 2021
Marketing

Nestlé představuje přírodní kakao v kampani od MSL

Online komunikace zaměřená na tradiční i přírodní kakao poběží až do letošních Vánoc. Probíhá na Instagramu a blogu influencerky Markéty Marešové.
12. 4. 202112. 4. 2021
Média

Sportisimo pokračuje s mediální agenturou PHD

Mediální agentura PHD zajistí i v letošním roce nákup a plánování médií pro sportovní řetězec Sportisimo. Ten aktuálně expanduje a zároveň zvětšuje je svou…
12. 4. 202112. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Michaela Lelková vede brand marketing Zoot. Do e-shopu přišla z Ikea ČR
Dita Stejskalová vede též marketing pro VMLY&R

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více