Výběrové řízení na „Tvorbu a realizaci komunikační strategie pro účast České republiky na EXPO 2005 v Aichi“ vyhrála agentura Publicis. Jejím úkolem bude podle tiskové zprávy kanceláře generálního komisaře zajištění komunikačních aktivit spojených s přípravou a zajištěním české účasti na EXPO 2005 na území České republiky a Japonska. Kancelář vyhlásila tendr už v červnu 2003. Všechny nabídky však byly z důvodu formálních nedostatků vyřazeny a soutěž byla zadavatelem zrušena. Následně byla podle zákona č. 199/1994 Sb., o zadávání veřejných zakázek, zadavatelem učiněna výzva více zájemcům o veřejnou zakázku k podání nabídky. Kancelář generálního komisaře oslovila pět renomovaných agentur působících na českém trhu, které většinou patří do nadnárodních řetězců. Své návrhy předložily čtyři oslovené agentury. Nabídka jednoho z uchazečů však nesplňovala zadavatelem stanovené podmínky, a proto byl ze soutěže vyřazen. Sedmičlenná výběrová komise tedy nakonec vybírala ze tří projektů.
-Jindřich Jirásek-