Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Na českém trhu hudebních televizí sílí konkurence

Externí autor13. 10. 2003

Český trh hudebních televizí láká nové projekty a investiční subjekty. Od září se česká Stanice O díky novému investorovi změnila na Óčko s větším zaměřením na mainstreamového diváka, v říjnu do Česka vstoupila slovenská televize Music Box. Oba programy přitom konkurují zavedeným zahraničním stanicím VH1, MTV nebo Viva. Nová jména na hudebně-televizním nebi do branže přivádí rostoucí objem reklamních investic.
Přesné údaje o reklamních výdajích v tomto segmentu zatím nejsou k dispozici. “Roční objem reklamních výdajů směřujících do všech kabelových televizí bych odhadl na 30 miliónů korun, hudebním televizím tak logicky připadá o něco méně. Příští rok by toto číslo mělo být ještě vyšší,” uvedl marketinkový ředitel agentury ARBO media Štěpán Wolde. Nárůst reklamy v kabelovkách potvrdila i Jana Končelová z marketinkového oddělení společnosti RMB Czech Arcona.
Rostoucí atraktivitu hudebních stanic pro inzerenty Wolde přičítá stoupající sledovanosti, lepšímu marketinku a práci mediálních agentur. “Tato média zadavatelům nabízejí přesné cílení na specifickou cílovou skupinu a vysokou zapamatovatelnost reklamního sdělení,” dodala Končelová.
Na rostoucí zájem inzerentů reagují i provozovatelé hudebních kanálů. Stanice O, která zahájila vysílání v září 2002, prošla po roce díky novému investorovi, společnosti Northern Star, radikální proměnou. Změnila jméno na Óčko a rozšířila stylový záběr hudby na populárnější střední proud. Podle MediaProjektu činila v prvním pololetí 2003 denní sledovanost Stanice O 32 tisíc a týdenní 127 tisíc diváků. Jak velký objem reklamy se Óčku podařilo získat, předseda představenstva Jiří Němeček nesdělil. “Příjmy z reklamy progresívně rostou, nicméně zatím nevyrovnávají výrobní náklady,” uvedl Němeček.
Od počátku října na český televizní trh vstoupila slovenská stanice Music Box. Jedná se o interaktivní televizi, jejíž program určují svými hlasy samotní diváci. Za Music Boxem stojí společnost CreaTV, která stejný kanál provozuje i na Slovensku. “Na Slovensku jsme zaznamenali každý den kolem tří tisíc diváků. Vzhledem k tomu, že aktivní část diváctva odhadujeme na jedno až deset procent, mohla by současná sledovanost činit až 300 tisíc diváků,” sdělil majitel Music Boxu Marcel Děkanovský.
Stranou boje o českého hudebního diváka nezůstávají ani zavedené zahraniční programy jako MTV, Viva nebo VH1. Podle měření A-Connect se MTV podařilo mezi lednem a polovinou srpna získat reklamní investice v objemu 2,5 miliónu korun.

Hospodářské noviny, 13.10.2003, autor: Aleš Borovan

×

zrcadlo

Starší článek

ČTÚ a RRTV budou auditovat svou strukturu

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Pixabay.com

Austrálie má svůj bič na Google a Facebook

Australský parlament schválil hojně diskutovaný zákon, který přiměje technologické firmy platit vydavatelům za obsah. Jedná se o celosvětově doposud…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

VIDEO: Televizní spot pro Astrid natáčeli starou analogovou kamerou

Agentura Brain One natočila kampaň pro novou řadu produktů značky Astrid na analogovou kameru. Hlavní hrdinky spotu je pak vyobrazena ve snovém…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

Hollandia představí novou komunikaci zmrzlin: „Jogurt tak dobrej, až …

Jogurtová značka Hollandia se chce více zaměřit na image svých zmrzlin. Ty sice vyrábí už několik let, ale až nyní budou mít ucelený, modernější…
25. 2. 202125. 2. 2021
Zprávy

ViacomCBS spouští streamingovou platformu Paramount+

ViacomCBS oznámil spuštění nové streamingové platformy Paramount+. Služba hned od prvního dne nabídne katalog čítající přes 5000 hodin obsahu…
25. 2. 202125. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více