Británie schválila fúzi televizních firem Carlton a Granada
Británie schválila fúzi mezi televizními společnostmi Granada a Carlton v hodnotě čtyř miliard liber (6,7 miliardy dolarů). Podmínila ji však vytvořením kontrolních mechanismů, které mají spojené skupině zabránit využívat dominance na trhu s televizní reklamou.
Firmám Granada a Carlton se tak ale podařilo zabránit stanovení přísnějších podmínek, které by je přinutily k prodeji divizí pro prodej reklamy.
Společnosti Granada a Carlton jsou dominantními akcionáři v největší britské komerční televizní síti ITV a sloučená skupina bude kontrolovat více než polovinu domácího trhu s reklamou. V počtu diváků se posune na druhé místo za BBC.
Ministryně obchodu a průmyslu Patricia Hewittová uvedla, že nepříznivý dopad fúze na konkurenci bude možné řešit systémem obnovování smluvních práv, který bude regulovat sazby za reklamu, a jmenováním nezávislého rozhodčího.
“Myslím, že firmy Carlton a Granada tím budou úplně nadšeny. Je to nejlepší možný výsledek, pravděpodobně mnohem lepší, než většina lidí doufala,” prohlásil analytik Paul Richards ze společnosti Numis Securities.
Fúze je v podstatě převzetím společnosti Carlton firmou Granada. Podle podmínek transakce budou akcionáři firmy Granada kontrolovat 68 procent nové skupiny a akcionáři společnosti Carlton zbývajících 32 procent, napsala agentura Reuters.
Rozhodnutí, jež bylo pozorně sledováno zahraničními mediálními firmami, hodlajícími vstoupit na britský trh, vedlo k růstu akcií obou společností.
-čtk-
Podobné zprávy

Dvacet reklam, které zaručeně fungují

DATA: Letáky jsou zpět. A nabobtnaly
