Berlusconi neuspěl při hlasování o reformě audiovizuální sféry

2. 10. 2003 09:10

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Italská vláda premiéra Silvia Berlusconiho utrpěla v Poslanecké sněmovně porážku, když většina poslanců odhlasovala dodatek k jejímu návrhu reformy audiovizuální sféry a médií. Text bude muset znovu putovat do Senátu.
Dodatek předložili komunisté a v tajném hlasování jej podpořilo 284 poslanců a 278 jich bylo proti. Poslanecká sněmovna má 630 poslanců. Dodatek se týká detailu textu: předpokládá zákaz zaměstnávání osob mladších 14 let pro reklamní spoty.
Výsledek hlasování přijali četní opoziční poslanci výkřiky „Svoboda, svoboda“, zatímco zástupci vládní většiny mlčeli.
Návrh zákona se projednává v obou komorách parlamentu již rok. Jeho cílem je stanovit pravidla audiovizuálního systému a italské veřejnoprávní televize RAI v souvislosti s přechodem na numerickou televizi v roce 2007.
Levice předložila k návrhu mnoho dodatků ve snaze zabránit přijetí zákona, který údajně zvýhodňuje rodinný holding předsedy vlády v médiích (televize, film, tisk, vydavatelství, reklama), jenž měl v roce 2002 celkový obrat přes čtyři miliardy eur.
Podle italských novinářů muselo spolu s opozicí hlasovat pro dodatek 35 poslanců vládní koalice, která je u moci od roku 2001 a která má v obou komorách italského parlamentu většinu.
Reforma audiovizuální sféry je podle Berlusconiho odpůrců ušita mediálnímu magnátu na míru. Šestašedesátiletý Berlusconi je nejbohatším mužem v Itálii. Podle časopisu Forbes se ve světě řadí svým jměním na 45. místo. Jeho impérium sahá od médií, financí, nemovitostí až po sport.
Reforma má zahájit částečnou privatizaci RAI od příštího roku a upravuje složení jejího vedení. Reviduje protitrustové zákony v médiích, které mají v Itálii chránit pluralitu informací.
Aby byla reforma definitivně přijata, musela by býval být odhlasována ve stejném znění, jako tomu bylo 22. července v Senátu, což se nestalo.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.