Americká počítačová firma Apple Computer Inc. prodala přes počítače s operačním systémem Windows od konkurenčního Microsoftu již milion písní. Službu iTunes ve verzi pro Windows přitom Apple představila teprve minulý čtvrtek.
Původní verzi iTunes Apple uvedla na trh letos v dubnu pouze ve verzi pro počítač Mac, které sama vyrábí. Tehdy trvalo Apple, aby prodala první milion písní elektronickou cestou, sedm dnů. Apple prodává hudbu přes Windows po 99 centech za jednu píseň.
„Máme za sebou velký start a naše konkurence není ani ve startovních boxech,“ uvedl k tomu ve zprávě generální ředitel Apple a její spoluzakladatel Steve Jobs. Od dubnového uvedení elektronického prodeje hudby iTunes pro počítače Mac Apple prodala 14 milionů písní.
Apple předvedla verzi svého populárního programu iTunes pro Windows na typicky velkolepé prezentaci minulý týden. Od uvedení nové verze iTunes hudební software mimo jiné umožňuje povolit dětem nákup hudby do určitého finančního limitu, který jim určí rodiče, aniž by dětem museli odkrývat přístupová čísla ke svým kreditním kartám.
Jobs minulý týden dodal, že by Apple ráda prodala celkem 100 milionů písní do 28. dubna příštího roku, kdy uplyne přesně rok od uvedení původní verze iTunes na trh. Firmě k tomu má pomoci reklamní kampaň, kterou rozjela spolu se společností PepsiCo Inc.
Minulý týden Apple také oznámila partnerskou dohodu s internetovou firmou America Online AOL ze skupiny Time Warner Inc., která jí prodej písní elektronickou cestou usnadňuje. AOL poskytuje internetové služby 25 milionům uživatelů, připomněla agentura Reuters.
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?