Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Zájem o kabelové televize v USA roste

Redakce MAM23. 9. 2003

Sportovní přenosy a atraktivní seriály jsou současnou hlavní zbraní kabelových stanic ve Spojených státech. Začátek nové sezóny amerického fotbalu přinesl mimořádně vysokou sledovanost jak tradičním televizním sítím, tak i jejich kabelové konkurenci.
V minulém týdnu se nejsledovanějším pořadem ve Spojených státech stal přenos zahajovacího zápasu na ABC mezi Washingtonem a New Yorkem, který sledovalo přes 19 milionů diváků, nedělní fotbalovou show na Foxu pak vidělo více než dvanáct milionů lidí.
Americké kabelové stanice mají sledovanost podstatně nižší, přesto si v neděli večer sportovní kanál ESPN kvůli zápasu mezi Titány z Tennessee a Oaklandskými Jezdci vybralo téměř jedenáct miliónů diváků. Úspěšný byl i přenos ze “zápasů” wrestlingu (WWE Entertainment) na stanici Spike TV (dříve TNN, televize pro muže, součást sítě MTV), které představují jednu z tradičních složek americké televizní zábavy. Souboje sledovalo přes pět miliónů lidí.
Kabelový a satelitní segment televizního trhu ve Spojených státech je však těžko přehledný. Vedle zavedených a ve většině systémů nabízených stanic existuje obrovské množství specializovaných kanálů, vysílajících v různých jazycích. O nich je přitom velmi obtížné získat bližší informace. Například v newyorské digitální kabelové síti je na 500 programů. Dostupných pro většinu domácností vybavených kabelem je však přibližně asi jen 90 programů.
Z těch největších a nejznámějších si trvale drží pozici nejsledovanější kabelové stanice TNT (Turner Network Television), který v týdenním průměru sledovalo ve večerních časech více než tři milióny diváků. TNT se specializuje na seriály a filmy, k jeho současným hitům patří série Právo a pořádek, Charmed a Homicide.
V posledním srpnovém týdnu ji ale předstihla hudební televize MTV, na jejíž předávání hudebních cen za rok 2003 se dívalo šest miliónů diváků. O druhé místo po zahájení fotbalové sezóny bojuje ESPN s HBO. Obě stanice mají každý večer v průměru kolem tří miliónů diváků. HBO láká diváky na původní série jako jsou Sex ve městě nebo Sopranovi, nabízí ale i řadu premiér, včetně vlastních filmů (minulý týden to byl snímek And Starring Pancho Villa). Další místo v žebříčku nejoblíbenějších kabelových stanic zaujímá Lifetime (televize pro ženy, kterou sledují v prime timu přes dva milióny diváků). Stanice nabízí především seriály, filmy a magazíny. V pomyslném žebříčku následují The Disney Channel a Nickelodeon s podobnou cílovou skupinou (celá rodina) a s průměrem kolem dvou miliónů.
Mezi nejúspěšnější stanice patří také MTV, Spike TV (TNN), Comedy Central (stanice proslavená díky South Parku) či Cartoon Network. Populární jsou i zpravodajské stanice (různé verze CNN či Fox News, jejich sledovanost je ale závislá na aktuálních událostech).

Hospodářské noviny, 23.9.2003, autor: Milan Kruml, TV Nova

×

Liga mistrů vynese klubům a svazům přes půl miliardy

Starší článek

Mediální rada bude jednat o digitalizaci a sporu Novy s Dostálem

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Tomáš Nosil

Etickou komisi Českého rozhlasu doplnili čtyři noví členové

Ve čtvrtek 8. dubna 2021 se na pozvání generálního ředitele Českého rozhlasu Reného Zavorala sešla Etická komise Českého rozhlasu doplněná o nové členy:…
9. 4. 20219. 4. 2021
Lidé

Dita Stejskalová vede též marketing pro VMLY&R

Nová role šéfky Ogilvy PR & Influence souvisí s propojováním zázemí VMLY&R a Ogilvy. Agentury dál vystupují samostatně.
9. 4. 20219. 4. 2021
Marketing

HC Sparta a Mastecard zaplnily tribunu „diváky“

Mastercard spolu s hokejovým klubem instaloval do speciálního sektoru v O2 aréně do konce sezóny makety fanoušků. Podobizny jim podepíše celý tým.
9. 4. 20219. 4. 2021
Zprávy

Vraťme děti do života! Prahu pokryly plakáty podporující otevření škol pro všechny

Signatáři petice Vraťme děti do školy a zemi do normálu, společně s firmou provozující venkovní reklamu JCDecaux, nyní zorganizovali dvoutýdenní kampaň…
9. 4. 20219. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Externí komunikaci operátora T-Mobile vede Zuzana Svobodová
Michal Malysa povede komunikaci společnosti Eurowag

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více