Zájem o kabelové televize v USA roste

23. 9. 2003 09:09

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Sportovní přenosy a atraktivní seriály jsou současnou hlavní zbraní kabelových stanic ve Spojených státech. Začátek nové sezóny amerického fotbalu přinesl mimořádně vysokou sledovanost jak tradičním televizním sítím, tak i jejich kabelové konkurenci.
V minulém týdnu se nejsledovanějším pořadem ve Spojených státech stal přenos zahajovacího zápasu na ABC mezi Washingtonem a New Yorkem, který sledovalo přes 19 milionů diváků, nedělní fotbalovou show na Foxu pak vidělo více než dvanáct milionů lidí.
Americké kabelové stanice mají sledovanost podstatně nižší, přesto si v neděli večer sportovní kanál ESPN kvůli zápasu mezi Titány z Tennessee a Oaklandskými Jezdci vybralo téměř jedenáct miliónů diváků. Úspěšný byl i přenos ze „zápasů“ wrestlingu (WWE Entertainment) na stanici Spike TV (dříve TNN, televize pro muže, součást sítě MTV), které představují jednu z tradičních složek americké televizní zábavy. Souboje sledovalo přes pět miliónů lidí.
Kabelový a satelitní segment televizního trhu ve Spojených státech je však těžko přehledný. Vedle zavedených a ve většině systémů nabízených stanic existuje obrovské množství specializovaných kanálů, vysílajících v různých jazycích. O nich je přitom velmi obtížné získat bližší informace. Například v newyorské digitální kabelové síti je na 500 programů. Dostupných pro většinu domácností vybavených kabelem je však přibližně asi jen 90 programů.
Z těch největších a nejznámějších si trvale drží pozici nejsledovanější kabelové stanice TNT (Turner Network Television), který v týdenním průměru sledovalo ve večerních časech více než tři milióny diváků. TNT se specializuje na seriály a filmy, k jeho současným hitům patří série Právo a pořádek, Charmed a Homicide.
V posledním srpnovém týdnu ji ale předstihla hudební televize MTV, na jejíž předávání hudebních cen za rok 2003 se dívalo šest miliónů diváků. O druhé místo po zahájení fotbalové sezóny bojuje ESPN s HBO. Obě stanice mají každý večer v průměru kolem tří miliónů diváků. HBO láká diváky na původní série jako jsou Sex ve městě nebo Sopranovi, nabízí ale i řadu premiér, včetně vlastních filmů (minulý týden to byl snímek And Starring Pancho Villa). Další místo v žebříčku nejoblíbenějších kabelových stanic zaujímá Lifetime (televize pro ženy, kterou sledují v prime timu přes dva milióny diváků). Stanice nabízí především seriály, filmy a magazíny. V pomyslném žebříčku následují The Disney Channel a Nickelodeon s podobnou cílovou skupinou (celá rodina) a s průměrem kolem dvou miliónů.
Mezi nejúspěšnější stanice patří také MTV, Spike TV (TNN), Comedy Central (stanice proslavená díky South Parku) či Cartoon Network. Populární jsou i zpravodajské stanice (různé verze CNN či Fox News, jejich sledovanost je ale závislá na aktuálních událostech).

Hospodářské noviny, 23.9.2003, autor: Milan Kruml, TV Nova

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.