Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Zájem o biopotraviny stoupá

Redakce MAM19. 9. 2003

Domácí spotřebitelé mají stále větší zájem o biopotraviny. Jejich prodej v posledních třech letech rostl asi o 25 až 30 procent ročně. “Loni se obrat na trhu s biopotravinami pohyboval mezi 150 až 200 miliony korun, z toho asi pětinu tvořil vývoz,” odhaduje Tomáš Václavík z marketingové firmy Green marketing. Podíl biopotravin na celkové spotřebě potravin v tuzemsku ale zůstává nízký. V roce 2001 byl nižší než procento.
První biopotraviny se objevily na českém trhu zhruba v roce 1991. Loni mělo certifikaci přes 1000 druhů, z toho 468 dovozových. Jejich ceny jsou vyšší než u běžných potravin – rozdíl může být 20 procent ale i takřka trojnásobek.
Poptávka přesto u řady bioproduktů převyšuje nabídku, v níž je například nedostatek mléčných výrobků, chleba a pečiva, brambor, ovoce a zeleniny, drůbežího, vepřového, vajec, nápojů nebo hotových jídel a polotovarů, uvedl Václavík.
Překážkou pro větší rozvoj českého trhu s biopotravinami jsou podle něj hlavně málo rozvinuté distribuční kanály a malá transparentnost trhu. Mezi spotřebiteli je celkově stále nízké povědomí o ekologickém zemědělství a jeho produkci.
Typickým spotřebitelem biopotravin je žena ve věku 35 až 45 let s jedním nebo dvěma dětmi. Má střední nebo vysokoškolské vzdělání. Zajímá se o životní prostředí a o zdraví. Velkou část rozpočtu je schopna vydat na jídlo. Na 59 procent zákazníků, kteří kupují biopotraviny, je nakupuje pravidelně jednou až dvakrát týdně, 41 procent jen příležitostně.
Podle odhadů Green marketing se 55 procent všech biopotravin prodává prostřednictvím supermarketů. Další čtvrtinu představuje prodej ve specializovaných bioprodejnách a prodejnách zdravé výživy. Desetinu tvoří nezávislí prodejci potravin, osm procent přímý prodej a prodej na farmách.
Ke konci roku 2002 Česká republika registrovala zhruba 235 tisíc hektarů ekologicky obhospodařovaných ploch. V systému ekologického zemědělství tak bylo zařazeno 5,5 procenta z obhospodařované zemědělské půdy, což je více než v řadě zemí Evropské unie.

-čtk-

×

Policie odložila oznámení muže Vondráčkové kvůli článku ve Spy

Starší článek

Financial Times koupí podíl v indickém listu

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Epic PR vstoupila do Asociace Public Relations (APRA)

Novým členem APRA se stala agentura Epic PR. V současné době APRA sdružuje 19 českých i zahraničních PR agentur působících na zdejším trhu.
22. 4. 202122. 4. 2021
Lidé

Marketing společnosti Epson vede Renáta Dihlová

Společnost Epson otevřela novou pozici marketing services specialist, na kterou nastoupila Renáta Dihlová. Povede z ní marketing v Česku a na Slovensku.
22. 4. 202122. 4. 2021
Lidé

Marketing Pivovarů Staropramen pro Česko a Slovensko řídí David Zappe

Kompletní řízení marketingových aktivit přebírá po Vladimíře Formánkové. Dříve Zappe šéfoval marketingu v Heinekenu.
22. 4. 202122. 4. 2021
Newsletter

Instagram bude filtrovat zprávy podle klíčových slov a emojis

Sociální sítě v poslední době čelí stále narůstajícímu tlaku na větší dohled nad škodlivým obsahem. Proti útočným zprávám nabídne Instagram lepší filtraci…
22. 4. 202121. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Dentsu spouští produkci Content Symphony, řídí ji Radim Kameník
Tescu bude v Česku šéfovat Katarína Navrátilová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více