Záhadná „východní skříňka“ EastBox

25. 9. 2003 14:09

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Před dvěma lety, v prosinci 2001, získala brněnská společnost EastBox Digital vysílací licenci se slibem, že nabídne majitelům satelitních digitálních přijímačů jako placenou službu 18 nových televizních programů převážně v češtině a slovenštině. Již tenkrát se objevily pochybovačné hlasy, zda takový projekt může uspět na trhu, na kterém od roku 2000 česká kabelová jednička UPC nabízí podobnou službu UPC Direct.
EastBox nestihl dvanáctiměsíční lhůtu, ve které držitel televizní licence podle zákona musí začít vysílat. Požádal o posunutí termínu a vysílací rada po jistém váhání důvody akceptovala s tím, že vysílání začne letos k 1. prosinci.
Začátkem září se na internetu objevila stránka www.eastbox.sk, která má přesvědčit, že projekt ještě žije. I nadále slibuje EastBox programy, jejichž názvy a charakteristiky jsou stejné jako ty, které před dvěma lety uvedla v žádosti o licenci. Názvy Comedybox, Filmbox, Tourbox, Revír, Venkov, Čokoláda, Džus neodkazují k žádným existujícím satelitním programům, což vyvolává dojem, jakoby EastBox chtěl tyto programy připravovat vlastními silami. Na nabídce je zajímavá její cena 350 korun měsíčně, která je podstatně nižší než základní nabídka UPC Direct za 555 Kč měsíčně.
Internetová veřejnost se dozvěděla, že v listopadu bude EastBox schopen dodávat nezbytné satelitní set-top boxy, ale jinak jsou organizátoři skoupí na slovo. Svoji mlčenlivost zdůvodňují konkurenčním prostředím, kvůli kterému nelze „odkrývat naše nedořešená jednání a kontrakty“ a také tím, že „některé věci se ještě dotahují a nemají konečnou podobu.“ A právě tato tajemnost vyvolává určité rozpaky.
Sehnat satelitní transpondér dnes už není žádný problém, otazníky však visí nad obsahovou náplní služby. Sestavit 18 televizních programů, i kdyby se v nich měly čas od času opakovat obnovované bloky pořadů, není jednoduché. Pokud by to byl zahraniční dovoz, musí se lokalizovat domácí jazykovou verzí, a to také něco stojí.
EastBox má v obchodním rejstříku již dva roky zapsaného zahraničního investora, švýcarskou firmu New Media Investment. Jestliže se podařilo získat peníze na realizaci projektu, otázkou zůstává, zda budou stačit na to, aby dokázaly postavit provoz EastBox Digital na soběstačné nohy. Lidé z televizní branže o tom zatím pochybují.

Ekonom, 25.9.2003, autor: (MIŠ)

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.